fbpx

Zoals jij vast weet, ben ik me de laatste tijd aan het verdiepen in de wet van aantrekking. Onbewust heb ik deze wet mijn hele leven op veel vlakken al toegepast. Nu wil ik daar de volgende stap in zetten om dit nog veel meer bewust te gaan doen. In The Secret deelt Rhonda Byrne hoe je op dagelijkse basis de wet van aantrekking voor je kan laten werken.

Dit begint met de avond ervoor en op de ochtend zelf te bedenken: hoe wil ik dat mijn dag vandaag gaat verlopen? De wet van aantrekking is namelijk helemaal gericht op weten wat jij wil en dat vervolgens (1) te vragen aan het Universum, (2) er in te gaan geloven alsof het al zo is en (3) het vervolgens ontvangen. 

Ze noemde daarbij een super sterk voorbeeld wat voor mij heel erg tot de verbeelding sprak. Ik deel het met jou in mijn blog, zodat het wellicht ook bij jou tot de verbeelding spreekt. Zie het alsof je een kledingstuk besteld. 

  1. Stap 1: Vraag. Vraag één keer heel specifiek wat je wil. Je bestelt dat ene toffe shirtje wat je wil. Dat hoef je maar één keer te bestellen, want dan weet de winkel wat jij wil.
  2. Stap 2: Geloof. Geloof dat je het shirtje al van jou is. Het is onderweg. Je ziet jezelf er al in lopen.
  3. Stap 3: Ontvang. Twijfel niet aan dat het shirtje onderweg is. Je weet dat het komt en dat je er op kunt vertrouwen. Vraag niet keer op keer hetzelfde aan het universum, want je bestelt ook niet steeds weer hetzelfde shirtje. 

Dat is het proces van de wet van aantrekking. Wanneer je de perfecte VRAAG stelt, ONTVANG je perfecte resultaten wanneer jij er in GELOOFT.

Nu je het proces kent, geef ik je een voorbeeld van hoe je perfecte dingen vraagt voor het perfecte resultaat. 

Stel dat je zwaarder bent dan dat je zou willen zijn en je wil graag gewicht verliezen. Als jij je focust op ‘gewicht verliezen’, dan moet je als magneet dat CONTINU blijven aantrekken. Je moet CONTINU intunen op de frequentie van gewicht verliezen. Maar ‘gewicht verliezen’ bevat geen perfect resultaat. Het betekent namelijk ALTIJD die pizza, friet of wijn laten staan. Dit is waarom diëten niet werken. 

Maar dat niet alleen. Het ‘zwaarder zijn’ is gecreëerd door jouw gedachten over het zwaar zijn. Als iemand zwaar is, komt dat omdat iemand gefocust op ‘fat-thoughts’.  Of je je er bewust van bent of niet. Iemand kan niet ‘dunne gedachten’ hebben en dik zijn. 

Dit is de wet van aantrekking. 

Misschien is je verteld dat je een traag metabolisme systeem hebt, of spijsvertering. Dit zijn allemaal redenen om ‘fat thoughts’ te denken. Als jij je hierin herkent en dit over jezelf gelooft, dan is dit nu jouw werkelijkheid. Je zult met deze gedachten dit blijven aantrekken.

Rhonda Byrne noemt hierin een mooi voorbeeld. Toen zij twee dochters kreeg, kwam ze aan. Ze wist dat het kwam door te luisteren naar en het lezen van de berichten: ‘het is moeilijk om gewicht te verliezen nadat je een baby hebt gekregen’ en ‘zelf moeilijker na een tweede baby’. Zij nam deze ‘dikke gedachten’ aan en het werd haar werkelijkheid. Ze kwam enorm aan. En hoe meer ze dacht aan hoeveel ze was aangekomen, hoe meer ze nog aan kwam. 

Zij (en heel veel anderen) had de gedachte dat eten verantwoordelijk was voor haar gewichtstoename. Dat is een geloof dat jou niet dient. Wat dan wel? Eten is niet verantwoordelijk voor gewichtstoename, het zijn jouw gedachten dat eten verantwoordelijk is voor jouw gewichtstoename. Gedachten zijn de primaire oorzaak van alles. En de rest is a ‘fix’ van deze gedachten. Denk perfecte gedachten en de resultaten worden perfect.

Laat beperkte gedachten gaan. Eten kan bij jou niet veroorzaken dat je aankomt. Behalve als jij DENKT dat dit kan. De definitie van een perfect gewicht is het gewicht dat goed voor jou VOELT. Niemand anders zijn mening telt hierin. 

Je kent vast iemand die dun is en mega veel eet. Ze vertelt met trots: Ik kan alles eten en ik heb altijd het perfecte gewicht. Het Universum zegt: Your wish, is my command. Zij focust zich namelijk wél op het perfecte resultaat, namelijk: ik weeg (_ _ ) kilo en kan alles eten + drinken wat ik wil zonder aan te komen. Merk je het verschil hoe anders dit klinkt dan wanneer je je focust op ‘gewicht verliezen’? Hoe meer SMART jouw perfecte vraag aan het Universum is, des te perfecter kan het resultaat voor je zijn. 

Ik pas altijd direct de dingen op mezelf toe wanneer ik iets interessant vind of het helemaal resoneert. Zodat ik mijn inzichten met jou kan delen en ervan kan leren. Sinds ik dit een week geleden leerde, hoor ik mezelf nu regelmatig gedurende de dag zeggen: Ik kan alles eten en drinken en weeg 60 kilo. Ik gok dat ik nu ongeveer 62 kilo weeg (geen idee, geen weegschaal mee op reis). Toen ik in mijn beste shape was tijdens Personal Body Plan woog ik 60,4 en voelde ik me fantastisch. Vandaar mijn streefgewicht van 60. Dat cijfer zegt voor de overige maanden overigens niks voor mij omdat ik geen weegschaal heb, maar ik heb wel een foto van die tijd en kan dus wel heel goed aan mijn lichaam zien of dat vergelijkbaar is. 

Bizar of niet, maar sinds een week ben ik zichtbaar slanker. Mijn vriend begon er uit zichzelf over. Dan laat ik het aan jou over of jij denkt dat dit de wet van aantrekking is, of dat het misschien kan komen door het warme weer dat ik minder eet, dat ik misschien een gezondere week heb, enz. (want ja, dat is hoe de mind soms je aan de haal kan gaan om het te willen kunnen verklaren ;-)). Wat ik wel weet, is dat deze gedachte mij veel meer stimuleert in het in shape blijven dan gedachten die ik voorheen had. Gedachten waar ik me nooit van bewust was, maar waar ik door The Secret me ineens van bewust werd. Ik hoorde mezelf regelmatig zeggen en denken:

  • Als ik van iets aan kom, dan is wel het van alcohol. Na carnaval en de vierdaagse ben ik altijd standaard een paar kilo zwaarder (oh hello aantrekking!).
  • Ik kan niet iedere keer met jou mee drinken lieverd, want daar kom ik van aan.
  • Ik sla het toetje over, want ik wil wel graag in shape blijven.

Of dat alleen door de gedachten komt? Rhonda Byrne gaf aan dat zij gewicht verloor door te leren mindful te eten in combinatie met de perfecte gedachten. Toeval of niet, mijn vriend en ik zijn sinds het begin van onze reis bewust bezig met meer mindful te eten. Hij wees me hier op, omdat ik vaak enorm snel mijn bord leeg heb. Ik kom uit een gezin waar wij allemaal snel eten. Daar bovenop komt nog dat ik hypolglaecemie heb en soms dan bijna in een hypo zit, dat ik de behoefte heb om zo snel mogelijk iets te eten. Ik was het met hem eens dat het beter is om langzamer en bewuster te leren eten.

En dan hoor je ineens in The Secret dat dit haar manier is om op haar perfecte gewicht te blijven. Guess what? Afgelopen week heb ik die twee dingen heel bewust toegepast: mijn perfecte vraag gedacht terwijl ik mindful een hap nam van mijn eten. Ik voel me in ieder geval heel fijn in mijn lichaam nu en geniet intenser van het fantastische eten hier in Turkije. 

Hoe vraag, geloof en ontvang je het perfecte resultaat? Hier is het stappenplan wat je op al jouw vragen kunt toepassen. Je creëert jouw perfecte gewicht en lichaam door:

  1. Stap 1: Vraag. Maak duidelijk voor jezelf welk gewicht je wil hebben. Het Universum werkt het best voor je wanneer jouw vraag zo SMART mogelijk is. Creëer een beeld in jouw geheugen van hoe je er dan uit ziet met dar perfecte gewicht. Mocht je foto’s hebben van jezelf met dat perfecte gewicht: kijk er vaak naar. Heb je deze foto’s niet? Kijk dan naar foto’s van het lichaam dat je zou willen hebben.
  2. Geloof. Je moet geloven dat je dit gaat ontvangen en dat het perfecte gewicht al van jou is. Je beeld je dit al in, doet al alsof en handelt alsof het perfecte gewicht al van jou is. Je moet jezelf zien als dat je dat perfecte gewicht ontvangt. Schrijf jouw perfecte gewicht op en plaats het op jouw weegschaal op het schermpje van de getallen. Werk dat waar je voor gevraagd hebt niet tegen met jouw gedachten, jouw woorden of acties. Maak het tot jouw intentie om er naar te kijken, het te aanbidden en mensen te prijzen die jouw perfecte gewicht of lichaam hebben. Voel de gevoelens hiervan en trek dat naar jezelf aan. Als je mensen met overgewicht ziet: observeer ze niet. Switch direct in jouw mind naar het beeld van jou met jouw perfecte gewicht en lichaam en VOEL het. 
  3. Stap 3: Ontvang. Je moet je goed voelen over jezelf. Dit is belangrijk. Je kunt namelijk niet jouw perfecte gewicht aantrekken als je je NU slecht voelt over jouw gewicht. Als jij je slecht voelt over jouw lichaam, is dat een krachtig gevoel en blijf je dit soort gedachten aantrekken. Je verandert nooit je lichaam als je er kritisch op blijft en het slechte ervan blijft inzien. Je trekt zelfs meer gewicht naar je toe. Denk aan alle perfecte dingen aan jou. Prijs je lichaam. Als jij perfecte gedachten denkt, zit jij op de frequentie van jouw perfecte gewicht.  

Je kunt dit stappenplan op iedere perfecte vraag toepassen. Essentieel is dat je zo goed mogelijk weet wat je wil. Daar begint alles mee. Ga het maar eens toepassen als jij voelt dat mijn blog voor jou is geschreven. Laat je me even weten of het voor je werkt?