Wist je dat je door middel van de 9 centrums in jouw Human Design ontdekt waar jouw kracht ligt als ondernemer, wat jouw zielsklanten van jou willen leren, waar je in jouw bedrijf en marketing mag komen opdagen, en dat de centrums die je niet hebt gedefinieerd de plekken zijn waarmee je het geld verdient? Een meer accurate en super persoonlijke gebruiksaanwijzing als ondernemer kun je niet ontvangen. Je weet hierdoor namelijk direct heel specifiek en uitgebreid wat jouw aantrekkelijke karakter als ondernemer is. In deze blog leg ik de negen centrums uit en laat ik je zien hoe ze verbonden zijn aan het ondernemerschap.

Human Design kent 9 centrums

Human Design kent 9 centrums: hoofd, Ajna, keel, G, hart, solar plexus, sacraal, wortel en milt. Of ook wel: Crown, Mind, Throat, Self, Heart, Spleen, Emotions, Sacral en Root. Dat zijn de verschillende vormen die je op jouw chart ziet. De centrums geven jouw energie-uitwisseling weer: ofwel dat je energie zendt of ontvangt. Dat is afhankelijk van of je het centrum wel of niet gedefinieerd hebt.

Wel of niet gedefinieerd?

Pak je chart er maar eens bij en kijk naar de 9 verschillende vormen. Deze kunnen gedefinieerd zijn (ingekleurd) of niet gedefinieerd (wit) zijn. Wanneer een centrum gedefinieerd is, betekent dit dat je het betreffende thema of de betreffende thema’s van dat centrum en daarmee ook dus de energie uit jezelf haalt. Daardoor zend jij deze energie die uit jezelf komt uit (dit is jouw aura) en daar zijn anderen met een niet gedefinieerd centrum ontvankelijk voor. Dit zit een soort van ‘ingebouwd’ in jou, het is er altijd en daar kun je op vertrouwen. Wanneer een centrum niet gedefinieerd is, betekent dit dat je daarin ontvankelijk bent voor anderen die dit centrum wel gedefinieerd hebben en haal je dat thema en de energie dus uit de buitenwereld. Dan sta je op die centrums open voor de invloed van anderen. Bij jou is dit dan niet ingebouwd, waardoor de toegang tot de energie en daarmee ook het thema van dit centrum er niet standaard voor jou is. Je kunt je voorstellen dat bij deze centrums heel erg bepalend is met wie je omgaat: jij bent hier gevoelig voor de energie van de ander en de ander kan jou daarmee upliften, of juist conditioneren. Dat is meteen al een interessante om weer even in jouw chart te bekijken. Hoeveel witte centrums heb jij? Hoe meer witte centrums, hoe meer beïnvloedbaar je bent door anderen. Wellicht vallen hiermee al direct wat meer kwartjes voor je.

Jouw aantrekkelijke karakter als ondernemer

Mogelijk heb je al eens van het aantrekkelijke karakter gehoord. Dit is het concept van super succesvolle ondernemer Russel Brunson waarbij je inzichtelijk maakt wat jou als ondernemer aantrekkelijk maakt, wat klanten aan jou aantrekkelijk vinden. Héél veel ondernemers vinden dit heel lastig. Wanneer ik bijvoorbeeld aan klanten vraag wat hen aantrekkelijk maakt vóórdat zij dat hebben ontdekt op basis van hun Human Design, dan kan bijna niemand deze vraag goed beantwoorden. Het blijft dan vaak oppervlakkig. ‘Ik ben goed met mensen’, ‘ik kan goed verbinden’, ‘ik ben betrouwbaar’. Dat zegt niet zo veel. Dat is waarom Human Design ook hier weer een fantastische tool is.

Human Design vertelt je namelijk op basis van de negen centrums en of je die wel of niet gedefinieerd hebt precies waar jouw kracht ligt en wat jouw zielsklanten van jou willen leren. In jouw bedrijf kom je bijvoorbeeld opdagen in de energie van jouw gedefinieerde centrums. Hier zit jouw kracht en dit maakt jou aantrekkelijk. Echter verdien je het geld in jouw bedrijf juist via jouw niet-gedefinieerde centrums, omdat je in je openheid in je design (alle centrums die je niet hebt ingekleurd) juist enorme wijsheid hebt opgedaan die je kunt doorgeven aan anderen. Jouw centrums zijn dus enorme super powers! Vooral binnen jouw marketing, want weten wat jouw kracht is, wat jou aantrekkelijk maakt en wat de ander van jou wil leren helpt je om jouw boodschap te maximaliseren en jouw publiek aan te spreken in de taal van jouw zielsklanten. Je ontvangt letterlijk super specifiek wat klanten van jou willen. Ik geef je nu een hele korte versie van mijn uitgebreide beschrijvingen van de centrums. De volledige uitgebreide versies ontvang je in mijn Human Design in Business Training.

De 9 Human Design centrums

Hoofd centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw ideeën. Het hoofdcentrum heeft namelijk als thema ‘inspiratie’. In de training leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd hoofdcentrum is dat dat jij de power hebt om de mind van de ander te kunnen lezen, bij een gedefinieerd hoofdcentrum is jouw super power jouw controle over jouw mind. In de training leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing. 

Ajna centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten het leven door jouw ogen zien. Het Ajna centrum heeft namelijk als thema ‘informatieverwerking’. In de training leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd Ajna centrum is dat dat jij de power hebt om dingen vanuit meerdere perspectieven te zien, bij een gedefinieerd Ajna centrum is jouw super power jouw fotografisch geheugen. In de training leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Keel centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw vermogen om aandacht te trekken. Het keelcentrum heeft namelijk als thema ‘communicatie’. In de training leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd keelcentrum is dat jouw super power dat jij een wereldvertaler bent, bij een gedefinieerd keelcentrum is jouw super power dat mensen jouw stem herkennen. In de training leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

G-centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw zelfverzekerdheid. Het G-centrum heeft namelijk als thema ‘liefde, richting en identiteit’. In de training leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd G-centrum is jouw super power dat jij een kameleon bent, bij een gedefinieerd G-centrum is jouw super power jouw navigatie intuitie. In de training leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Hart centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw wilskracht. Het hartcentrum heeft namelijk als thema ‘motivatie en wilskracht’. In de training leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd hartcentrum is jouw super power dat jij weet wat waardevol is in het leven, bij een gedefinieerd hartcentrum is jouw super power jouw enorme kracht. In de training leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Sacraal centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten eindeloze joy en energie. Het sacraal centrum heeft namelijk als thema levenskracht en seksualiteit. In de training leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd sacraalcentrum is jouw super power dat je heel snel kunt schakelen, bij een gedefinieerd sacraalcentrum is jouw super power jouw duurzame energie die je uit jezelf haalt. In de training leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Solar Plexus centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw emotionele intelligentie. Het solar plexus centrum heeft namelijk als thema emoties. In de training leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd Solar Plexus centrum is jouw super power dat jij de emoties van anderen voelt, bij een gedefinieerd Solar Plexus centrum is jouw super power dat je buitengewoon creatief en emotioneel intelligent bent. In de training leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Wortel centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw ambitie. Het wortel centrum heeft namelijk als thema actie en gedrevenheid. In de training leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd wortelcentrum is super power dat jij wordt aangezet tot actie, bij een gedefinieerd wortelcentrum is jouw super power dat je goed druk en stress kunt ervaren. In de training leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Milt centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw intuitie. Het milt centrum heeft namelijk als thema intuitie en instinct, en is verantwoordelijk voor het functioneren van ons immuunsysteem en ons welbevinden. In de training leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd miltcentrum is jouw super power dat jij pijn ontdekt, bij een gedefinieerd miltcentrum is jouw super power jouw consistente intuitieve kracht. In de training leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Een gebruiksaanwijzing voor het leven

Door zo ieder centrum langs te gaan en te ontdekken wat jouw marketing super powers zijn en wat jij als kracht aan jouw zielsklanten verkoopt, wat ze dus van jou willen kopen, krijg je een super accurate gebruiksaanwijzing van jezelf als ondernemer. Je weet exact: dit is wie ik ben, en dit ook niet. Dit is wat mijn zielsklant van mij wil leren en waar mijn krachten liggen, en dit ook niet. Dit ontdek je in de training:

  • Doe mee aan mijn Human Design in Business Challenge – de gouden basis

Deze challenge is voor ondernemers (to be) die willen vertrouwen op wat ze voelen in hun lijf, waardoor ze authentieke en krachtige keuzes gaan maken in hun weg naar succes en  de stappen durven gaan zetten. Je stapt af van de ‘One-size-fits-all-business-formules’ en krijg inzicht in hoe jij het makkelijkst kansen creëert en soepel grote resultaten behaald door jezelf te zijn. Je gaat nog veel meer achter jouw unieke energie staan en in jezelf geloven. Doordat jij het waard bent en je dat in je diepste vezel voelt, ga je ontvangen wat je wenst. 

  • Ontvang een Human Design in Business Reading – gebruiksaanwijzing voor het leven met de basis, content, marketing, positionering by design, wat de klant van jou verlangt + jouw raadgevers of jij wel of niet op jouw pad zit

De Human Design in Business reading is een blauwdruk voor de ondernemer die haar unieke energie authentiek en ijzersterk in haar bedrijf wil neerzetten. Je wil krachtige content schrijven en authentieke marketing doen die naadloos aansluit op jouw unieke energie en de verlangens van jouw droomklant, zodat jouw droomklanten ‘ja’ zeggen. Je wil weten wat jouw talenten zijn, zodat je voor jezelf en jouw aanbod kunt gaan staan. Daar gaan droomklanten massaal op reageren en dat is wat je wenst.

  • Start direct met mijn Human Design in Business Training – voor als je een complete business by design wil

Dit is een online programma voor ondernemers die willen leren begrijpen en herkennen wat ze uniek maakt. Je wil zelfverzekerd(er) worden over volgende stappen en écht actie gaan ondernemen. Je wenst een krachtigere brand, vanuit een diepere authenticiteit. Een brand die consistent is en blijft groeien. Je wenst ook te ontdekken hoe jij persoonlijk overvloed aantrekt. Het lijkt je gewoon zo heerlijk om je business te runnen op een manier die goed voelt, waarbij het makkelijker, gestroomlijnder en meer verbonden voelt, en resulteert in meer overvloed, geluk en plezier. Daar kun je vandaag direct mee starten door in de training te stappen.