Afgelopen weekend plaatste ik een story op Instagram waarbij ik vroeg of je wist dat mensen met een gedefinieerd centrum anderen aantrekken die dit centrum niet gedefinieerd hebben? Het viel me op dat heel veel ondernemers dit niet wisten, dus reden voor mij om er een blog over te schrijven. Hierin deel ik jouw gifts op basis van jouw gedefinieerde en niet gedefinieerde centrums in jouw Human Design.

De betekenis van gedefinieerde en niet gedefinieerde centrums

Human Design kent 9 centrums: hoofd, Ajna, keel, G, hart, solar plexus, sacraal, wortel en milt. Dat zijn de verschillende vormen die je op jouw chart ziet. De centrums geven jouw energie-uitwisseling weer: ofwel dat je energie zendt (als je het centrum gedefinieerd hebt) of ontvangt (als je het centrum niet gedefinieerd hebt). Ieder centrum heeft een eigen thema of meerdere thema’s dat hieraan gekoppeld is. Deze centrums kunnen gedefinieerd zijn (ingekleurd) of niet gedefinieerd (wit) zijn. Wanneer een centrum gedefinieerd is, betekent dit dat je het betreffende thema en daarmee ook dus de energie uit jezelf haalt. Daardoor zend jij deze energie die uit jezelf komt uit (dit is jouw aura) en daar zijn anderen met een niet gedefinieerd centrum ontvankelijk voor. Dit zit een soort van ‘ingebouwd’ in jou, het is er altijd en daar kun je op vertrouwen. Je hebt er consistente toegang tot.

Wanneer een centrum niet gedefinieerd is, betekent dit dat je daarin ontvankelijk bent voor anderen die dit centrum wel gedefinieerd hebben en haal je dat thema en de energie dus uit de buitenwereld. Dan sta je in die centrums open voor de invloed van anderen. Bij jou is dit dan niet ingebouwd, waardoor de toegang tot de energie en daarmee ook het thema van dit centrum er niet standaard voor jou is. Je kunt je voorstellen dat bij deze centrums het heel erg bepalend is met wie je omgaat: jij bent hier gevoelig voor de energie van de ander en de ander kan jou daarmee upliften, of juist conditioneren. 

Ik gebruik hierin als voorbeeld altijd de wisselwerking tussen het gedefinieerde hartcentrum van mijn man en mijn niet gedefinieerde hartcentrum. Ik sta open voor hem, en ik heb heel lang zijn motivatie overgenomen. Het hartcentrum gaat namelijk over motivatie, wilskracht en eigenwaarde. Dit gaat ook over de juiste motivatie hebben voor het ontvangen van geld, om de juiste verkoopenergie te hebben. Voor ons is dat allebei iets anders, maar omdat ik in zijn energie ingetapt ben op zijn motivatie, had ik jarenlang zelf de verkeerde motivatie. Totdat Human Design in mijn leven kwam en ik me ging deconditioneren van deze onjuiste motivatie voor mij en voor de juiste motivatie koos. Je leert in de Human Design in Business Challenge wat de voor jou juiste motivatie is, en in de Human Design in Business Training ga ik hier heel uitgebreid op in en ontvang je ook drie vragen die je altijd in de juiste motivatie brengen om daadwerkelijk overvloed te kunnen ontvangen.

Gedefinieerd binnen Human Design trekt niet gedefinieerd aan

Je kunt dus behoorlijk geconditioneerd zijn in jouw niet gedefinieerde centrums, en daarom is het zo goed om die wisselwerking te snappen met jouw omgeving. Zodat je daarin andere keuzes kunt maken op basis van wat werkt voor jou, en je kunt ontdoen van mogelijke conditionering die je hebt opgebouwd doordat je iets van een ander bent gaan overnemen wat niet voor jou werkt. Gedefinieerd beïnvloed dus altijd niet gedefinieerd. En dit is precies de reden waarom je als ondernemer klanten aantrekt die uit alignment zijn in iets wat ze niet gedefinieerd hebben, en dat van jou willen leren omdat jij dat wel gedefinieerd hebt en daarin wel aligned bent. Ik neem je even mee in een eigen voorbeeld om dit tastbaar te maken.

Ik heb vijf centrums gedefinieerd: mijn solar plexus, wortel, milt, G en keel. Dit betekent dat ik met deze vijf centrums klanten aantrek die een of meerdere centrums van deze vijf niet gedefinieerd hebben en hierin niet aligned zijn. Ik neem even mijn miltcentrum als voorbeeld. Ik ben heel sterk verbonden met mijn intuitie. Ik heb ook twee kanalen verbonden aan mijn milt: de 10-57 en de 20-57. Met mijn gedefinieerde milt trek ik klanten aan die dit centrum niet gedefinieerd hebben en hierin niet aligned zijn. Hoe dat eruit ziet? Ze kunnen de angsten van anderen en dingen die niet goed voor ze zijn niet loslaten. Zouden ze wel aligned zijn, dan zouden ze dat wel los kunnen laten. In mijn energie wordt dat getriggerd, omdat ik dit centrum in ze activeer en ze zich daardoor realiseren dat ze niet aligned zijn.

Heel concreet uit zich dit bijvoorbeeld in het veel te lang vasthouden aan klanten die niet goed voor ze zijn. Of aan samenwerkingen die niet goed voor ze zijn. Of niet direct verbonden aan business doen, maar wat er wel enorme impact op heeft: vasthouden aan relaties, vriendschappen, enz. die niet (meer) goed voor je zijn. Ik help mijn klanten in de Q&A van de Human Design in Business Reading, maar bovenal in de coachings van de Human Designin in Business Training hierin om ze te spiegelen waar ze aan dingen vasthouden die niet goed voor ze zijn, zodat ze die kunnen loslaten. Keer op keer zorgt dat voor mega doorbraken. Zoals dat er een hele bundel nieuwe, super resonerende klanten zich melden op het moment dat die ene klant die niet goed voor ze was werd losgelaten.

Daarnaast houden ze ook de angsten van anderen vast. Denk bijvoorbeeld aan de angsten van hun ouders. Zo begeleidde ik een ondernemer die iedere keer als het haar financieel goed verging, de stroom weer blokkeerde doordat ze de angsten van haar ouders eigen was gaan maken rondom geld. Ik hielp haar deze angsten los te laten zodat de stroom van overvloed niet langer geblokkeerd werd. 

Ik hielp ze dus om de beweging te maken van een niet aligned niet-gedefinieerd, naar een wel aligned niet-gedefinieerd centrum. Dat is de prachtige wisselwerking dus die er tussen definitie en niet definitie plaatsvindt. Tijd om te ontdekken wat jouw gifts zijn op basis van jouw gedefinieerde en niet gedefinieerde centrums. Dit helpt je al direct om bijvoorbeeld in je positionering al goed je talenten over te brengen waarmee jij de ander enorm van dienst kunt zijn. 

Jouw gifts op basis van jouw gedefinieerde en niet gedefinieerde centrums in jouw Human Design

Ik heb een heel fijn rijtje voor je klaar staan waarbij je per centrum op basis van jouw definitie ontdekt wat jouw gifts zijn. Je hebt zowel gifts zitten in je gedefinieerde als je niet gedefinieerde centrums. Bij de gedefinieerde centrums zijn het namelijk de talenten die je uit jezelf haalt, en bij de niet gedefinieerde centrums is dit juist waar je wijsheid opdoet in je openheid en dit is daarom de plek waar je jouw sales doet. Als je hier nog meer over wil leren en exact wil ontdekken wat je talenten zijn en hoe je sales doet op basis van jouw unieke energie, dan raad ik je aan om in de Human Design in Business Training te stappen als jouw autoriteit hier een ja bij voelt. Je gaat er dan diep induiken en ontdekt of je wel of niet aligned bent in ieder centrum. Voor deze blog ontvang je alvast een glimp die nu volgt.

Hoofd centrum:

Gedefinieerd: Je bent een bron van inspiratie en informatie. 

Ongedefinieerd: Je bent een flexibele denker, staat open voor nieuwe inzichten en je staat open voor de mogelijkheid om je vanuit alle kanten te laten inspireren.

Ajna centrum:

Gedefinieerd: je wordt niet gemakkelijk beïnvloed door de gedachten van anderen en je vertrouwt op wat jij weet dat waar is.

Ongedefinieerd: Je bent heel ruimdenkend/open-minded (je bent dus letterlijk open minded doordat je dit centrum niet gedefinieerd hebt) en in staat om iets vanuit meerdere verschillende perspectieven te bekijken.

Keel centrum:

Gedefinieerd: Je beschikt over een niveau van zelfvertrouwen waardoor je gezien en gehoord wordt. Jouw woorden landen.

Ongedefinieerd: Je hebt het vermogen om met verschillende stemmen te spreken en jouw stem kan de weerspiegeling zijn van de groep waarmee je werkt.

G-centrum:

Gedefinieerd: je hebt een sterk gevoel van wie jij bent en je weet waar jij naartoe gaat, welke richting je wil bewandelen.

Ongedefinieerd: Je bent bedoeld om als kameleon meerdere richtingen te bewandelen in het leven en in je business en zit niet vast aan één richting of één levensdoel. 

Hart/ Ego centrum:

Gedefinieerd: je hebt het vermogen om te beslissen dat je iets gaat doen en bezit vervolgens het vermogen om eropuit te gaan en het ook daadwerkelijk te doen.

Ongedefinieerd: je hoeft je waarde niet te bewijzen en je bent hier om succesvol te zijn zonder dat op geleende wilskracht te doen, maar op eigen kracht.

Solar Plexus centrum:

Gedefinieerd: je hebt consistent toegang tot jouw gevoelens.

Ongedefinieerd: wanneer ja aligned bent kun je emoties zonder oordeel ervaren en blijf je kalm en beheerst.  

Sacraal centrum:

Gedefinieerd: je hebt toegang tot duurzame energie.

Ongedefinieerd: jij kunt ontspannen en voor jezelf gezonde grenzen creëren rondom wat jij wel en niet mag doen, en weet wanneer genoeg genoeg is.

Milt centrum:

Gedefinieerd: jij hebt consistent toegang tot jouw intuïtie.

Ongedefinieerd: Je bent in staat de angst van anderen en wat jou niet langer dient los te laten.

Wortel centrum:

Gedefinieerd: Je bent zeer ambitieus en je bezit het vermogen om je op je drive te focussen. Je weet ook waarvoor je wel en niet in beweging mag komen.

Ongedefinieerd: je kunt herkennen welke druk bij jou hoort en welke niet, en weet wanneer het gezond is om deze te gebruiken.

Heb je geen centrum gedefinieerd? Of in jouw ogen ‘weinig centrums?’

Ik ontving afgelopen week op mijn stories over de centrums een reactie ‘ik heb alleen keel en ajna en de rest alles open. Weet ik ook waarom ik amper mensen aantrek’. Ik hoop dat je met deze blog hebt ontdekt dat je gifts juist ook in je niet gedefinieerde centrums liggen. Er is dus geen goed of fout. Reflectors hebben ook heel veel gifts, en hun gifts liggen juist in hun complete openheid. Mensen met alle 9 centrums gedefinieerd doen ook sales, ook al hebben ze geen enkel niet gedefinieerd centrum. Deze blog heeft je laten zien dat je ongeacht de definitie altijd gifts in je hebt zitten: welke dat zijn als je het gedefinieerd hebt, en welke dat zijn als je dat niet gedefinieerd hebt. Ik heb bijvoorbeeld mijn Ajna niet gedefinieerd en vind het echt mijn kracht dat ik dingen vanuit meerdere perspectieven kan bekijken. Hoe dit precies voor je werkt, en een uitgebreide roadmap per centrum hoe jij als mens en ondernemer bent bedoeld, vind je allemaal in mijn training. 

Ik hoop je van harte met dit blog te hebben geïnspireerd. Mocht je jouw Human Design helemaal in jouw leven en business willen gaan belichamen, en kijk je uit naar authentiek te leven en ondernemen, dan kun je dat op de volgende manieren voor jezelf creëren: 

  • Doe mee aan mijn Human Design in Business Challenge – de gouden basis

Deze challenge is voor ondernemers (to be) die willen vertrouwen op wat ze voelen in hun lijf, waardoor ze authentieke en krachtige keuzes gaan maken in hun weg naar succes en  de stappen durven gaan zetten. Je stapt af van de ‘One-size-fits-all-business-formules’ en krijg inzicht in hoe jij het makkelijkst kansen creëert en soepel grote resultaten behaald door jezelf te zijn. Je gaat nog veel meer achter jouw unieke energie staan en in jezelf geloven. Doordat jij het waard bent en je dat in je diepste vezel voelt, ga je ontvangen wat je wenst. 

  • Ontvang een Human Design in Business Reading – roadmap naar succes

De Human Design in Business reading is een blauwdruk voor de ondernemer die haar unieke energie authentiek en ijzersterk in haar bedrijf wil neerzetten. Je wil krachtige content schrijven en authentieke marketing doen die naadloos aansluit op jouw unieke energie en de verlangens van jouw droomklant, zodat jouw droomklanten ‘ja’ zeggen. Je wil weten wat jouw talenten zijn, zodat je voor jezelf en jouw aanbod kunt gaan staan. Daar gaan droomklanten massaal op reageren en dat is wat je wenst.

  • Start direct met mijn Human Design in Business Training – voor als je een complete business by design wil

Dit is een online programma voor ondernemers die willen leren begrijpen en herkennen wat ze uniek maakt. Je wil zelfverzekerd(er) worden over volgende stappen en écht actie gaan ondernemen. Je wenst een krachtigere brand, vanuit een diepere authenticiteit. Een brand die consistent is en blijft groeien. Je wenst ook te ontdekken hoe jij persoonlijk overvloed aantrekt. Het lijkt je gewoon zo heerlijk om je business te runnen op een manier die goed voelt, waarbij het makkelijker, gestroomlijnder en meer verbonden voelt, en resulteert in meer overvloed, geluk en plezier. Daar kun je vandaag direct mee starten door in de training te stappen.