Afgelopen week nam ik podcastafleveringen op over de nieuwe manier van sales doen. Hier kreeg ik veel lovende reacties op. Voor velen van jullie waren deze afleveringen spot on! Ik kreeg ook intense verhalen toegestuurd. Bijvoorbeeld dat er vroeger koude acquisitie gedaan moest worden in een bijbaan en diegene na een werkdag altijd huilend in bed lag. Ze besefte zich voor het eerst in haar leven door middel van mijn content dat zij het niet verkeerd deed, maar dat dit totaal niet voor haar werkte. Voor mij als Projector een uitnodiging om daar een blog aan te wijden.

Want dat dit soort verhalen er nog steeds zijn, gaat mij aan het hart. We mogen echt als wereld naar een andere manier van sales en marketing doen toe. Ik noem dit zelf magnetische marketing en alchemistische sales: je sales doen by Human Design. Maar ik hoor je denken ‘Dit klinkt nog vaag Aniek, wat is daar anders aan?’.  Dat ga ik je nu laten zien.

De verschuiving die plaats mag gaan vinden is:

  • Van sales scripts naar zien waar iemand staat.
  • Van accepteren van alle klanten naar alleen zielsklanten accepteren
  • Van een one-size-fits-all sales proces naar het eren van alle Human Design autoriteiten. 

Binnen deze verschuiving heb je ook nog jouw persoonlijke sales aantrekkingskracht door jouw energie type binnen jouw design en die kracht leer ik je in mijn training voor ondernemers om hun business by design te gaan runnen: de Human Design in Business Training.

  1. Van sales scripts naar zien waar iemand staat 

Ik weet nog dat ik ooit bij een businesscoach zat die mij vier verschillende salestechnieken aanleerde. Op basis van wie er tegenover mij zou komen te zitten als potentiële klant, zou ik dan moeten inschatten welk van de vier salestechnieken ik zou moeten inzetten op basis van welk type persoon van de vier er tegenover mij zat. Dit was zo oncomfortabel en ik heb dit ook nooit gebruikt. Sales scripts werken niet voor mij. En daar ben ik niet de enige in. Wanneer we namelijk van bijvoorbeeld die 4 salestechnieken uitgaan, zeg je eigenlijk dat de hele wereldbevolking in 4 profielen onder te verdelen is, ongeacht waar ze in hun reis staan. Dat resoneert niet bij mij. We hebben allemaal onze eigen reis die mijlenver uit elkaar kan liggen. Op de nieuwe manier sales doen betekent dus bij iemand persoonlijk inchecken en zien waar diegene staat. Dat neem je als vertrekpunt en dan ga je samen vanuit verbinding kijken wat je voor elkaar kunt betekenen. Geen one-size-fits-all, maar maatwerk op basis van energie voor iedere unieke human being die mogelijk jouw klant gaat worden. 

2. Van accepteren van alle klanten naar alleen zielsklanten accepteren

Vaak worden alle klanten door ondernemers geaccepteerd. Onder het mom van ‘iedere klant is weer extra omzet’. Heb jij ooit bewust nagedacht of jij met iedere klant wil werken? Op de nieuwe manier sales doen betekent alleen nog zielsklanten accepteren. Dit zijn klanten die met jou resoneren, met de unieke energie die jij hebt. Het zijn de klanten waar jouw licht van gaat schijnen, jouw vuur door wordt aangewakkerd en die jou energie geven. Het zijn de klanten waarmee jij je verbindt op zielsniveau. Het klopt. I am not for everybody. Jij waarschijnlijk ook niet. Dat hoeft ook helemaal niet en dat is ook onmogelijk. Je resoneert energetisch gewoonweg niet met iedereen. Dus ook niet met alle potentiële klanten. Durf daarin te kiezen en alleen voor zielsklanten te gaan. Ik werk nu sinds een aantal jaren alleen met zielsklanten en ik kan niet anders zeggen dan dat ze nog mooier en fijner zijn dat dat ik ooit had durven dromen. Ik voel zo veel liefde voor ze en houdt ook op klantenniveau van ze.

3. Van een one size-fits-all sales proces naar het eren van alle Human Design autoriteiten

Laatst deed ik een lancering van één van mijn Human Design producten en toen realiseerde ik mij ineens: ik wil deze lancering doen op een manier die Human Design sales proof is. Ik ben namelijk zelf een Emotional Projector. Door mijn emotionele autoriteit moet ik altijd minstens een nachtje ergens over slapen. Nou is het vaak zo dat acties bijvoorbeeld 24 uur duren en dat het mogelijk is om dus een nachtje te slapen. Maar ik speelde op dat moment met een idee om de eerste paar aanmeldingen iets extra’s te bieden. Hoe meer ik daar vanuit Human Design perspectief over na ging denken, hoe meer ik voelde: dit klopt niet. Want dan doe ik bijvoorbeeld de emotionele en self projected autoriteit te kort, omdat zij dan niet de kans krijgen om een nachtje te slapen of nauwelijks de kans krijgen om er met anderen over te praten. Dus stapte ik van dit idee af. Want ik wil alle autoriteiten eren. In de toekomst zal ik hier nog veel vaker en ook dieper over na gaan denken hoe dit nog meer in mijn bedrijf te integreren.

Wil jij dieper in Human Design duiken?

  • Doe mee aan mijn Human Design in Business Challenge – de gouden basis

Deze challenge is voor ondernemers (to be) die willen vertrouwen op wat ze voelen in hun lijf, waardoor ze authentieke en krachtige keuzes gaan maken in hun weg naar succes en  de stappen durven gaan zetten. Je stapt af van de ‘One-size-fits-all-business-formules’ en krijg inzicht in hoe jij het makkelijkst kansen creëert en soepel grote resultaten behaald door jezelf te zijn. Je gaat nog veel meer achter jouw unieke energie staan en in jezelf geloven. Doordat jij het waard bent en je dat in je diepste vezel voelt, ga je ontvangen wat je wenst. 

  • Ontvang een Human Design in Business Reading – gebruiksaanwijzing voor het leven met de basis, content, marketing, positionering by design, wat de klant van jou verlangt + jouw raadgevers of jij wel of niet op jouw pad zit

De Human Design in Business reading is een blauwdruk voor de ondernemer die haar unieke energie authentiek en ijzersterk in haar bedrijf wil neerzetten. Je wil krachtige content schrijven en authentieke marketing doen die naadloos aansluit op jouw unieke energie en de verlangens van jouw droomklant, zodat jouw droomklanten ‘ja’ zeggen. Je wil weten wat jouw talenten zijn, zodat je voor jezelf en jouw aanbod kunt gaan staan. Daar gaan droomklanten massaal op reageren en dat is wat je wenst.

  • Start direct met mijn Human Design in Business Training – voor als je een complete business by design wil

Dit is een online programma voor ondernemers die willen leren begrijpen en herkennen wat ze uniek maakt. Je wil zelfverzekerd(er) worden over volgende stappen en écht actie gaan ondernemen. Je wenst een krachtigere brand, vanuit een diepere authenticiteit. Een brand die consistent is en blijft groeien. Je wenst ook te ontdekken hoe jij persoonlijk overvloed aantrekt. Het lijkt je gewoon zo heerlijk om je business te runnen op een manier die goed voelt, waarbij het makkelijker, gestroomlijnder en meer verbonden voelt, en resulteert in meer overvloed, geluk en plezier. Daar kun je vandaag direct mee starten door in de training te stappen.