Wanneer je een Manifestor bent, dan is jouw Human Design strategie dat jij hoort te informeren. Maar wat betekent dit precies? Ik kreeg onlangs de vraag of ik voorbeelden van de strategieën van de energy types kon benoemen, om er meer een beeld bij te krijgen. Het valt mij ook op dat de strategieën regelmatig verkeerd worden begrepen, of nog niet goed worden begrepen. Voor een Manifestor is het bijvoorbeeld heel fijn om te weten: hoe doe ik dat precies, dat informeren? In deze blog duik ik hier dieper op in en geef ik hele concrete voorbeelden van jouw strategie als Manifestor in je business en in jouw leven. Dit is ook op de Manifesting Generator van toepassing, omdat zij na het reageren (hun strategie) ook behoren te informeren (omdat ze het Manifesting stukje in zich hebben).

De strategie van de Manifestor binnen Human Design is informeren

Binnen Human Design heeft ieder energytype een eigen strategie. Voor de Manifestor is de strategie informeren. Een Manifestor heeft een gesloten, afstotend en mysterieus aura. Wanneer jij in een ruimte komt, heeft jouw aura altijd direct invloed op de mensen die jou omringen. Wellicht herken je dat ook dat mensen als jij een ruimte binnentreedt altijd naar je kijken. Om jouw leven als Manifestor heel veel makkelijker te maken, helpt het om met de mensen van buitenaf te communiceren zodat je hen respecteert, een harmonische omgeving creëert, weerstand wegneemt om jouw eigen pad te bewandelen, en jouw eigen innerlijke vrede creëert en versterkt (dit is jouw signature emotie, de emotie waardoor jij weet dat je aligned bent). 

Manifestors vinden hun strategie in het begin vaak ingewikkeld. Het voelt vaak voor ze alsof ze verantwoording moeten afleggen. Tegelijkertijd heb ik in het coachen van de Manifestors gezien dat – toen ik ze gidste naar zo veel mogelijk te gaan informeren in hun bedrijf en in hun leven -, het zó veel gemakkelijker voor ze werd. Jouw strategie in jouw leven en business belichamen betekent aantrekken, in je kracht staan, het juiste doen voor jou, alles gaat veel meer moeiteloos, kansen worden makkelijker gecreëerd en resultaten in jouw leven en business komen in een veel sneller tempo. In mijn Human Design in Business Challenge leer je exact hoe je jouw strategie in jouw bedrijf toepast zodat je dit allemaal voor jezelf gaat creëren. Niet je strategie leven betekent afstoten, niet in je kracht staan, niet doen wat juist is voor jou en ploeteren. Informeer je dus niet, dan creëer je dit voor jezelf.

Ik daag je uit om jouw strategie van informeren te gaan belichamen

Terwijl ik deze blog schrijf, kwam er ineens een hele leuke uitdaging voor jou als Manifestor tot mij: wat nou als je de aankomende tijd gaat over-informeren. Dat je jezelf uitdaagt om vanuit een hoger bewustzijn mensen veel meer mee te nemen in jouw leven en in jouw bedrijf. Bijvoorbeeld in jouw stories: neem volgers eens veel meer mee in jouw leven en bedrijf. Hoe start jij de dag? Waar ben je mee bezig? Wat staat er op de planning? Met wie werk jij samen, en waarom? Wat brengt jou tot jouw grootste inzichten? Probeer het ook eens privé. Deel hoe laat je thuis bent, deel aan het ontbijt hoe jouw dag er uit ziet, neem vrijdag even je weekendplannen met je partner door, vertel aan je kinderen hoe de dag er uit gaat zien, vertel aan je familie hoe laat je komt, dat je ze wil zien, wanneer jullie kunnen bellen, of je samen kunt eten, enz. Deel, deel, deel. En ga dan eens kijken wat er gebeurt. Mijn Manifestor klanten zijn altijd verwonderd over hoe mega veel makkelijker alles wordt wanneer ze veel meer gaan delen. Dat geldt ook precies zo voor mijn Manifesting Generator klanten. Je gaat ook merken dat je omgeving veel gemakkelijker met je gaat meebewegen. 

Waar de Manifestors eerst op weerstand stuitten omdat het als een soort verantwoording afleggen voelde, gaan ze ineens voelen dat het belichamen van hun strategie ze inderdaad helpt in hun kracht te gaan staan, het juiste te doen voor hen, dat ze een magneet worden voor alles wat ze wensen, kansen sneller op hun pad komen, ze sneller grotere resultaten bereiken, enz. Je strategie belichamen brengt je zo ongelofelijk veel! En dan is het heel fijn om daar wat voorbeelden in te ontvangen hoe je dat precies doet.

Voorbeelden van informeren als Maniestor

Ik kreeg onlangs de vraag om voorbeelden te noemen van de strategie per energytype. Ik zie inderdaad vaak dat de strategie nog niet helemaal helder is, of dat er heel veel Human Design kennis wordt gedeeld, maar er nog weinig toepasbare voorbeelden zijn. Voorbeelden waardoor je strategie ineens ‘klikt’: ‘ahhhhh, nu snap ik het!’. Ik neem je daarom in deze blog mee in voorbeelden van de strategie van de Manifestor (en dus ook deels van de Manifesting Generator), zodat je heel simpel zicht krijgt op hoe je in jouw leven en business informeert. Hier komen de voorbeelden per verschillende onderdelen.

Alledaagse acties

Het helpt om alledaagse acties die je gaat doen te delen met anderen, zodat zij weten wat je gaat doen, waar je bent, enz.

Voorbeelden:

‘Ik moet naar het toilet.’

‘Ik ga iets drinken.’

‘Ik start over een kwartier met koken.’

‘Ik loop even naar de brievenbus om de post te pakken.’

Emotionele behoeftes

Wanneer je je emotioneel voelt, werkt informeren ook heel goed om de ander mee te nemen in wat er allemaal in jouw binnenwereld speelt. Ga er niet vanuit dat de ander dit weet, want met jouw gesloten aura hebben anderen geen kijk in jouw binnenwereld. Die kunnen ze alleen krijgen als jij ze informeert over wat zich in jouw binnenwereld afspeelt. 

Voorbeelden:

‘Er zit me iets dwars en daar wil ik graag met je over praten.’

‘Ik heb een bepaald gevoel en dat wil ik even bij je tegen het licht aan houden.’

‘Ik heb vandaag iets meegemaakt wat ik moeilijk los kan laten.’

Samen met anderen zijn

Wanneer jij graag iets met of van een ander wil, dan mag je daar ook over informeren. Dit kan bijvoorbeeld ook voortkomen vanuit dat een innerlijk kind iets van je vraagt; dat je het nodig hebt om iets van de ander te ontvangen. Opnieuw zorgt jouw gesloten aura ervoor dat anderen niet weten wat er in je omgaat en wat jij nodig hebt. Misschien interpreteren ze jouw gedrag als dat je met rust gelaten wil worden, terwijl je juist het tegenovergestelde nodig hebt. Daarom is het zo belangrijk om te informeren wat je precies nodig hebt en van wie. 

Voorbeelden:

‘Ik heb even een knuffel van je nodig.’

‘Ik wil graag met je afspreken.’

‘Wil je even mijn hand vasthouden?’

‘Ik heb even een goed gesprek nodig.’

Wanneer iets langer duurt of het leven anders loopt

Doordat jouw energie in urges en restcycles werkt, kan het soms zijn dat je ergens langer voor nodig hebt, of je juist veel sneller iets af hebt. Het kan ook zijn dat het leven anders loopt en dat je jouw omgeving hierin te informeren hebt. Een Manifestor met een emotionele autoriteit kan ook nog geen helderheid rondom iets hebben. Het is voor jou heel belangrijk dat je pas gaat initiëren als je hebt geïnformeerd (strategie) en je een ja hebt vanuit jouw autoriteit. Informeer daarom wanneer het nodig is om acties uit te stellen en langer te wachten.

Voorbeelden:

‘Ik heb meer tijd nodig.’

‘Ik weet nog niet wat ik hiermee wil, dus ik vraag je om nog even te wachten.’

‘Ik ben er nog niet uit, dus wil ik nog even de acties uitstellen totdat ik het weet.’

Fysieke behoeften

Het is ook belangrijk te informeren over jouw fysieke behoeften. Wat zijn bijvoorbeeld jouw fysieke behoeften om innerlijke vrede te kunnen voelen (jouw signature emotie, waardoor je weet dat je in alignment bent)?. Dat is sowieso een hele fijne vraag voor jezelf: welke fysieke behoeften helpen mij om innerlijke vrede te voelen, te behouden, of weer opnieuw te voelen?

Voorbeelden:

‘Ik heb het nodig om zo eerst even 20 minuten te mediteren.’

‘Ik ga zo een rondje van 30 minuten hardlopen.’

‘Ik start mijn ochtend graag iedere dag met yoga voordat we gaan ontbijten’ (bijvoorbeeld ook op vakantie, dat je jouw partner informeert wat voor fysieke behoeften jij hebt, wanneer je die wenst uit te voeren, hoe lang dat ongeveer in beslag neemt, enz.)

‘Ik heb een dutje nodig voordat we naar dat feestje gaan.’

De ander updaten, bevestigen, duidelijkheid verschaffen

In elke relatie die je hebt is het belangrijk om duidelijke en respectvolle communicatie met elkaar te hebben en behouden. Dat vraagt om eerlijke updates te geven over waar je je in de processen binnen die relaties bevindt. Ook binnen je business. Wat ik mijn Manifestor klanten hier heel vaak in mee geef is: informeer even naar de ander dat je bijvoorbeeld een mail hebt ontvangen, met iets bezig bent, hebt gelezen wat ze hebben gestuurd, je het aanbod aan het overwegen bent. Laat ze weten waar in het proces jij je bevindt, zodat zij daarvan op de hoogte zijn. Wat je daarmee creëert is respect, en vooral ook begrip. 

Voorbeelden:

‘Ik heb jouw mail ontvangen, en kom er op terug.’

‘Ik kom morgen even bij je terug over ons gesprek van vandaag.’ (zeker een hele fijne voor Manifestors met een emotionele autoriteit!)

‘Ik moet nog een aantal dingen voorbereiden voordat ik live kan gaan met mijn aanbod.’ (neem bijvoorbeeld ook je volgers hierin mee)

Samenwerken en co-creatie

Als Manifestor werkt het heel goed om samen te werken met anderen, omdat je anderen nodig hebt om jouw mooie plannen uit te voeren. In mijn Human Design in Business Training heb ik een Manifestor dit geweldig zien doen door een platform op te richten waarbij ze anderen aanhaakte om een maandelijks magazine te creëren. 

Voorbeelden van informeren als je met anderen samenwerkt en creëert:

‘Ik wil graag met jou samenwerken en iets creëren vanuit onze gedeelde passies. Laten we samen kijken wat er allemaal mogelijk is.’

‘Het lijkt me super om onze krachten te bundelen en samen te werken, zie jij dat ook zitten?’

Plannen en programma’s

Als Manifestor wil jij zo veel mogelijk onafhankelijk zijn en opereren, waarbij je jouw urges en restcycles volgt en de initiaties die door jou heen bewegen wil respecteren. Echter, wanneer je met anderen samenwerkt, samenleeft, je op een weekendje weg bent, moet je om op een voor jou natuurlijke manier te bewegen jouw plannen delen. Je moet anderen informeren over wat je van plan bent, hoe jij je wil bewegen, zodat je samen met anderen in harmonie kunt leven en werken. Deel dus hoe jij het liefst jouw dag leeft en plant, deel ook jouw mening en hoe je de dingen ziet. Wel als je hier natuurlijk eerst je autoriteit in hebt toegepast. Dan gaat het namelijk aligned. Sla je hier namelijk je autoriteit in over, dan stuit je alsnog op weerstand. Overal je mening over delen, delen over hoe jij de dingen ziet, is niet hoe het leven en ondernemen werkt. Dit mag je als je een ‘ja’ hebt vanuit jouw autoriteit. Informeren is dus niet ‘even iets over de schutting gooien’ of ‘zo veel mogelijk over de schutting gooien’. Het gaat over aligned informeren wat je mag informeren. Het werkt voor jou om dagen samen te hebben, maar ook apart. Wanneer jij jouw plan of programma verborgen houdt, bijvoorbeeld uit angst om gecontroleerd te worden, dan kom je vaak in je not-self emotie terecht van boosheid. Omdat de dingen anders lopen omdat je vergeten bent te informeren, of bewust niet hebt geïnformeerd vanuit die angst. Wanneer jij jouw plan en programma informeert, gaan anderen dit plan en dit programma dragen, wordt je ondersteund, of vind je efficiëntere oplossingen die je helpen aan te trekken wat je wenst en verlangt. 

Voorbeelden:

‘Ik heb morgen een livedag, en kruip er daarom vanavond vroeg in.’

‘Ik heb dan de auto nodig, omdat ik dan graag naar het event van die ondernemer ga.’

‘Ik wil graag een ochtendwandeling maken en daarna achter mijn laptop kruipen om te gaan werken.’

Liefde, plezier en dankbaarheid

Manifestors worden regelmatig als afstandelijk, mysterieus of op zichzelf gezien. Dat komt door hoe hun aura werkt. Echter houden zij natuurlijk net als iedereen van liefde en plezier. Het is de verantwoordelijkheid van de Manifestor om anderen te laten weten dat ze van iemand houden, dat ze van hun gezelschap genieten, dankbaar zijn voor dingen, van iets meer willen. Ook hier is informeren dus weer heel belangrijk.

Voorbeelden:

‘Ik hou van jou’

‘Ik geniet van onze tijd samen.’

‘Ik vind je leuk.’

‘Ik ben graag bij je.’

‘Ik wil graag meer bij je zijn.’ 

Rust en herstel

Jouw energie werkt in urges en restcycles. Dat betekent dus in de restcycles dat je ook rust nodig hebt, om te herstellen van de urges. Dat is hoe jij jouw signature emotie van innerlijke vrede blijft behouden. 

Voorbeelden:

‘Ik ben moe en heb nu een dutje nodig.’

‘Ik trek me alvast terug op mijn slaapkamer zodat ik in bed kan ontladen.’

Grenzen aangeven

Als Manifestor is het ook heel belangrijk om over jouw grenzen te informeren. Je mag delen over wat wel voor jou werkt en wat niet, maar ook: wat tolereer je wel en wat niet. Vaak merk je pas dat grenzen overschreden zijn als je al in je not-self emotie bent beland. Je voelt dan al boosheid in je lijf. Wanneer je die boosheid als belangrijke raadgever opmerkt, dan zijn dit voorbeelden hoe je kunt informeren:

‘Dit werkt niet voor mij.’

‘Dit is niet hoe ik te werk ga.’

‘Dit is iets wat ik niet langer meer doe.’

‘Hiervoor moet je bij anderen zijn.’

‘Dit is niets voor mij.’

Financiën

Op financieel vlak is het als Manifestor ook heel slim en fijn om te informeren, omdat je daardoor anderen veel makkelijker mee krijgt in wat je van plan bent om uit te geven als ook te ontvangen. Bijvoorbeeld naar je partner toe. Dat je informeert hoeveel je omzet deze maand is, welke keuzes je daarmee gaat maken. Dit blijft overigens zoals bij al het andere informeren altijd enkel bij informeren. Je hoeft geen verantwoordelijkheid af te leggen en het is ook niet nodig om advies erover te krijgen, of iets met advies te doen dat je (vaak ongevraagd) ontvangt. Deel het en daar blijft het bij. 

Voorbeelden:

‘Ik heb vandaag een training a xxxx verkocht.’

‘Ik heb deze maand deze omzet gedraaid.’

‘Ik wil graag die training kopen.’

‘Ik ga morgen naar de stad om even te winkelen.’

‘Ik heb even met onze gezamenlijke betaalpas boodschappen gedaan.’

In Business

In jouw bedrijf brengt het informeren jou naar de kansen die voor jou zijn bedoeld en creëer je veel sneller grotere resultaten. Het laat jou jouw succespad bewandelen, helemaal door jezelf te zijn. Wat wel heel belangrijk is om je goed te beseffen, is dat naast de strategie van informeren, je ook altijd nog jouw autoriteit hebt toe te passen. Informeer dus als je een ‘ja’ voelt vanuit jouw autoriteit. Zomaar informeren zonder dat er een ja is vanuit jouw autoriteit kan alsnog weerstand bij de ander creëren, waardoor jij waarschijnlijk in je not-self emotie van boosheid belandt omdat je denkt goed geïnformeerd te hebben, maar dit niet goed is ontvangen. Ga dus niet geforceerd informeren als je een ‘nee’ voelt bij informeren. Het gaat echt om aligned informeren: als jouw autoriteit er een ‘ja’ op voelt.   

In mijn Human Design in Business Challenge leer je uitgebreid hoe jij jouw strategie in jouw bedrijf toepast en wat je dit oplevert. Het levert al het bovenstaande op wat ik heb benoemd wanneer je gaat informeren: er ligt heel veel innerlijke vrede op je te wachten!

Je bent van harte welkom!

  • Doe mee aan mijn Human Design in Business Challenge – de gouden basis

Deze challenge is voor ondernemers (to be) die willen vertrouwen op wat ze voelen in hun lijf, waardoor ze authentieke en krachtige keuzes gaan maken in hun weg naar succes en  de stappen durven gaan zetten. Je stapt af van de ‘One-size-fits-all-business-formules’ en krijg inzicht in hoe jij het makkelijkst kansen creëert en soepel grote resultaten behaald door jezelf te zijn. Je gaat nog veel meer achter jouw unieke energie staan en in jezelf geloven. Doordat jij het waard bent en je dat in je diepste vezel voelt, ga je ontvangen wat je wenst. 

  • Ontvang een Human Design in Business Reading – gebruiksaanwijzing voor het leven met de basis, content, marketing, positionering by design, wat de klant van jou verlangt + jouw raadgevers of jij wel of niet op jouw pad zit

De Human Design in Business reading is een blauwdruk voor de ondernemer die haar unieke energie authentiek en ijzersterk in haar bedrijf wil neerzetten. Je wil krachtige content schrijven en authentieke marketing doen die naadloos aansluit op jouw unieke energie en de verlangens van jouw droomklant, zodat jouw droomklanten ‘ja’ zeggen. Je wil weten wat jouw talenten zijn, zodat je voor jezelf en jouw aanbod kunt gaan staan. Daar gaan droomklanten massaal op reageren en dat is wat je wenst.

  • Start direct met mijn Human Design in Business Training – voor als je een complete business by design wil

Dit is een online programma voor ondernemers die willen leren begrijpen en herkennen wat ze uniek maakt. Je wil zelfverzekerd(er) worden over volgende stappen en écht actie gaan ondernemen. Je wenst een krachtigere brand, vanuit een diepere authenticiteit. Een brand die consistent is en blijft groeien. Je wenst ook te ontdekken hoe jij persoonlijk overvloed aantrekt. Het lijkt je gewoon zo heerlijk om je business te runnen op een manier die goed voelt, waarbij het makkelijker, gestroomlijnder en meer verbonden voelt, en resulteert in meer overvloed, geluk en plezier. Daar kun je vandaag direct mee starten door in de training te stappen.