Herken je dat, dat je rondom je aanbod in je signature emotie zit (dan weet je dat je aligned bent), en dat die dan op een gegeven moment verdwijnt? Dat je in je not-self belandt, waardoor iets wat voorheen super goed verkocht, veel droomklanten aantrok, dat nu niet meer doet? Ik had dat onlangs bij mijn Human Design in Business Challenge. Er hebben al ruim 1200 deelnemers aan deze challenge meegedaan, ik voelde me ooit super succesvol in het geven van die challenge, en geleidelijk verdween dat gevoel en kwam er bitterheid (mijn not-self emotie) voor in de plaats. Ik was de huidige vorm van de challenge ontgroeid, en wist wat ik te doen had om weer een aligned aanbod te creëren. In deze blog leg ik je uit hoe ik dat deed.

Mijn weg in de Human Design in Business Challenge

In oktober 2021 gaf ik voor het eerst de Human Design in Business Challenge. Ik was hiervoor uitgenodigd (mijn strategie) en voelde er na nachtjes slapen (mijn autoriteit) een ja op. Wanneer je jouw strategie en autoriteit in jouw bedrijf volgt, word jij geleid naar het aanbod dat voor jou als ondernemer de bedoeling is. Je creëert daarmee een aanbod dat sneller kansen aantrekt, en soepeler grote resultaten oplevert. Dit is wat ik je in de Human Design in Business Challenge leer. Vanaf die eerste keer was het direct een groot succes!

Ik draaide toen een tijdje iedere week de challenge, en er zaten altijd organisch deelnemers in. Ik heb denk ik twee keer advertenties gedraaid. Voor de allereerste keer, en 10 maanden later. Verder zijn alle deelnemers altijd organisch via mijn krachtige content of mijn netwerk op mijn pad gekomen (ik leer je in mijn Human Design in Business Reading en Training hoe je dit doet). Zo wisten ruim 1200 deelnemers mij te vinden.

Ik had de challenge helemaal Projector stijl ingericht: de eerste keer gaf ik hem 4 dagen live. De daaropvolgende keren kon je dag 1 t/m 3 in de online omgeving terugkijken, en gaf ik dag 4 iedere week nog live. In augustus 2022 kreeg ik de uitnodiging om hem weer een keer live te geven. Ik bracht een upgrade aan in alles, omdat mijn Human Design kennis en kennis over het ondernemerschap weer enorm waren gegroeid. Ik gaf hem toen weer 4 dagen live, en vervolgens waren deze nieuwste video’s die je vanaf toen op dag 1 t/m 3 in de leeromgeving kon vinden. Dag 4 bleef ik zelf live geven.

Vervolgens ging ik november 2022 met zwangerschapsverlof van Sepp. Hij werd in december geboren. Tijdens mijn zwangerschapsverlof t/m mei 2023 draaide ik om de week de challenge volledig geautomatiseerd. Zo kon tijdens mijn verlof toch alles doordraaien. Mijn VA was aanwezig om altijd live alle deelnemers te verwelkomen en hun vragen te beantwoorden. Ook al heb ik die 6 maanden geen enkele vorm van content gemaakt (ik ben zelfs 6 maanden helemaal offline geweest van social media), had ik toch iedere twee weken organisch een groep deelnemers voor de challenge. Allemaal via mijn krachtige content die ik door de jaren heen had opgebouwd. Nieuwe klanten schreven zich vervolgens in voor de training.

Eenmaal terug van mijn verlof besloot ik dag 4 weer live te gaan geven. Ik bleef de frequentie op om de week in plaats van iedere week houden, omdat dat meer als Projector stijl voelde. 10 augustus gaf ik mijn laatste live, en toen heb ik dit tot vorige week geautomatiseerd gegeven. Ik ging door een periode van enorme transformaties heen, deed veel innerlijk werk, maakte het live geven geen prioriteit en had er ook vaak de energie niet voor. Dat was mijn eigen keuze, ik besteedde mijn energie aan andere dingen. Plus dat we dat jaar gebroken nachten hadden en ik vaak ook heel moe was met een tweede kindje die nog een baby was, waardoor ik al snel voor het gemak koos.

Totdat ik een belangrijke spiegel kreeg voorgehouden

Ik sprak met mijn Human Design mastermind buddy en zei dat ik zoekende was naar hoe mijn werkritme Projector stijl in te richten. Ik heb op dit moment heel veel dingen waarvoor ik ben uitgenodigd, en waar ik na nachtjes slapen ook een ja op heb gevoeld. Het kan niet allemaal tegelijkertijd. De jaarkaart die ik dit jaar trok tijdens mijn livedag was ‘slow and steady wins the race’. De afgelopen tijd verviel ik soms toch weer in een Generator modus, en werd ik weer teruggefloten door mijn lichaam die me weer even duidelijk maakte: dit is niet jouw pad. 

Toen ik haar sprak zei ze: ik zou ook wel alleen maar willen doen wat ik het allerliefste doe, maar er moet ook geld verdient worden in het hier en nu. Zij heeft de money-line gedefinieerd (21-45) en die werd op dat moment in haar bijzijn ook in mij geactiveerd. Ik doe alleen maar dingen waar ik mijn strategie en autoriteit op heb toegepast, waardoor ik aligned onderneem, en binnen al die opties kunnen er dingen tussen zitten die je nou eenmaal leuker vindt dan anderen, maar die bijvoorbeeld wel het geld in het laatje brengen. Of die nou eenmaal nodig zijn (denk aan je boekhouding). 

Ik sliep er een nachtje over en stond toen op met een heel belangrijk inzicht: ik heb ook dat te doen wat in het hier en nu geld in het laatje brengt. Ik ben bijvoorbeeld bezig met uitgebreide Human Design in Business Readings te ontwikkelen inclusief centrums, kanalen en gates, maar die is voorlopig nog niet af. Dat geldt ook voor de algemene blauwdrukken waar ik voor ben uitgenodigd en een ja op voel. Dat is een lange termijnproject en dat brengt nu nog geen geld in het laatje. Daar kan ik nu nog niet direct mensen mee dienen.

Vervolgens realiseerde ik me dat ik dat wél direct kan met de challenge, de reading en de training. De reading en training voelden allebei helemaal aligned, daar voelde ik me succesvol over. Over de challenge echter niet. Die had ik sinds augustus 2022 niet meer aangepast, en ik gaf hem sinds augustus 2023 al niet meer live. Lange tijd voelde ik er mijn signature emotie op (succes), maar dat had plaatsgemaakt voor bitterheid (mijn not-self). Ik was de toenmalige vorm van de challenge ontgroeid. Dat lieten mijn resultaten ook zien: er waren veel minder deelnemers die in de training stapten dan voorheen, en ik kon dus veel minder mensen dienen dan dat ik wist dat ik zou kunnen.

Ik liet in het hier en nu enorme kansen liggen. Het belichamen van je strategie en autoriteit brengt je namelijk die kansen. Ik was al een tijdje uitgenodigd om de challenge een upgrade te geven en ik voelde daar al een hele tijd een heldere ja op, en toch had ik daar nog geen prioriteit aan gegeven. Mijn not-self emotie spiegelde me dat. 

In november zag ik in mijn Ayahuasca reis tijdens mijn eigen retreat dat de challenge niet langer gratis meer moest zijn, maar 15 euro. Ik geef zo ongelofelijk veel waarde in die challenge. Dat heb ik toen vrijwel direct doorgevoerd. Vervolgens kon ik dat nog niet ownen. Mijn open hartcentrum zat in haar schaduw rondom dit product uit mijn aanbod. ‘Is het dat wel waard?’. Mama Ayahuasca was hierin super duidelijk naar me geweest: 15 euro. Punt uit. Je mag die prijs nooit aanpassen. Oké oké. 

Na deze spiegel die ik voorgehouden kreeg, kreeg ik vorig weekend heel helder dat ik de challenge aan te passen had. Zodat ik weer voor de waarde ervan kan gaan staan, ik mijn strategie en autoriteit opvolg, en ik me weer beweeg naar mijn signature emotie: succes. Ik besloot dat vorige week te doen. Heel de challenge kreeg een enorme uplevel. Iedere dag is nu met super waardevolle informatie uitgebreid hoe Human Design in je business toe te passen. Alles wat ik de afgelopen 1,5 jaar leerde en belichaamde, is er aanvullend in gekomen. Ik heb alle mails aangepast, de websiteteksten aangepast, dag 4 weer live gegeven en deze live afsluiter heb ik ook helemaal aangepast. De werkboeken gaan super mooi opgemaakt worden, inclusief eigen Human Design visuals. Mijn perfecte vorm kanaal (10-57) was namelijk ook enorm het design ontgroeid van oktober 2021.

Waanzinnig wat er toen direct gebeurde! In het weekend waarbij ik het inzicht kreeg, en overging tot aligned actie, kwamen er organisch iedere dag nieuwe deelnemers en had ik de grootste groep deelnemers sinds de challenge betaald was geworden. Vervolgens had ik tijdens de afsluitende live 100% aanwezigheid! Dat had ik nog nooit eerder gehad. Vervolgens stapte 20% in mijn training, en nog eens 40% zei dat in de toekomst te willen doen. Laat dit alsjeblieft een voorbeeld zijn wat er voor kansen en grote resultaten ontstaan wanneer je jouw strategie en autoriteit volgt, en je jouw signature emotie (weer) gaat belichamen. Ik voelde me enorm succesvol, sta weer helemaal achter mijn challenge, en dit wordt in de energie direct enorm beantwoord. De inschrijvingen gaan weer als warme broodjes over de toonbank. Ik kan nu weer zo veel beter dienen, omdat de challenge veel waardevoller is geworden met alles waarmee ik hem heb vernieuwd.

Het is dus zo belangrijk om een aligned aanbod als ondernemer te hebben. Doordat jij groeit als ondernemer en mens, groeit je aanbod met je mee. Het kan dus soms zijn dat je net als ik je aanbod bent ontgroeid, wat je not-self emotie je laat voelen, om je vervolgens de weg te wijzen naar wat je pad is. Dat kan zijn dat je een upgrade in je aanbod mag aanbrengen, het kan ook zijn dat je het los mag laten. Dat vertellen jouw strategie en je aanbod je. Durf je dat pad te volgen, dan houd je niet voor mogelijk wat er gebeurt wanneer jij een aligned aanbod hebt. 

Kun je hier hulp bij gebruiken?

Dat kan op de volgende manieren:

  • Doe mee aan mijn Human Design in Business Challenge

Deze challenge is voor ondernemers (to be) die klaar zijn om hun business te gaan runnen op de manier waarvoor ze designed zijn. Stap af van de ‘One-size-fits-all-business-formules’ en krijg inzicht in jouw unieke talenten.

  • Ontvang een Human Design in Business Reading

Deze reading is voor ondernemers (to be) die met kleine veranderingen, met meer natuurlijke flow, impact en (zakelijk) succes willen ondernemen. Je wenst een gebruiksaanwijzing voor het ondernemerschap die je er voor de rest van je (ondernemers)leven bij kunt pakken, en je de kortste en meest authentieke weg naar succes wijst. 

  • Start direct met mijn Human Design in Business Training

Dit is een online programma voor ondernemers die willen leren begrijpen en herkennen wat ze uniek maakt. Je wil zelfverzekerd(er) worden over volgende stappen en écht actie gaan ondernemen. Je wenst een krachtigere brand, vanuit een diepere authenticiteit. Een brand die consistent is en blijft groeien. Het lijkt je gewoon zo heerlijk om je business te runnen op een manier die goed voelt, waarbij het makkelijker, gestroomlijnder en meer verbonden voelt, en resulteert in meer overvloed, geluk en plezier. Daar kun je vandaag direct mee starten door in de training te stappen.