Een jaar lang ben ik bezig geweest om samen met mijn online business manager de mooiste klantenreizen te maken door middel van funnels te bouwen, lead magnets en upsells te ontwikkelen, salespagina’s te schrijven. Afgelopen april ging ik dan eindelijk live! Wat had ik hier naar uit gekeken. Al snel merkte ik: ik heb hier marketing- en advertentiespecialisten voor nodig om dit goed te doen. Dus lag alles een tijdje stil totdat ik die eind juli gevonden had. In deze blog deel ik over mijn reis met betrekking tot funnels en hoe ik hier nu vanaf ben gestapt.
Toen ik begin augustus weer met nieuwe advertenties live ging in samenwerking met deze top advertentiespecialisten, leverde het niet op waar ik op had gehoopt. Ik wilde minstens break-even draaien met betrekking tot de kosten van de advertentie en de kosten van de specialisten. Als advies kreeg ik om een nieuwe lead magnet te ontwikkelen. Daar kwamen op prachtige Projectorstijl-wijze al de uitnodigingen voor. Ik werd uitgenodigd om een challenge te ontwikkelen en ik werd uitgenodigd om iets te ontwikkelen voor Human Design integreren in je business. Zo ontstond de Human Design in Business Challenge.
Binnen enkele weken ontwikkelde ik de hele challenge, ontwikkelde ik de eerste upsell The Ultimate Preparation Guide waarin je jouw bedroutine + eettips by design ontdekt en schreef ik alle teksten voor de pagina’s en e-mails voor als zielsklanten of zielsdeelnemers zich aanmelden. Projectors staan bekend om hoe super efficiënt ze kunnen zijn en dat heb ik deze weken weer enorm mogen ervaren. Terwijl Arnoud met een ontstoken hartzakje in het ziekenhuis kwam, ik de zorg droeg voor ons gezin en nauwelijks wat werkuren over had, stond in 4 weken tijd alles.
De specialisten gaven aan dat je vaak wel minstens twee weken je advertenties moet laten draaien om er een succes van te maken. Door de sprint had ik maar 8 dagen voor de start van de challenge om mijn advertenties te draaien. Ik vertrouwde er volledig op en ging niet op een tekort-mindset zitten, maar op die van overvloed. Op maandag 11 oktober startte ik met 177 deelnemers. Het was fantastisch!
Op donderdag vond de Grand Finale plaats. Ik sloot live met ze af waarin we nog flink wat laagjes dieper gingen in hun design. Het was zo gaaf om te zien hoe goed dit werd ontvangen! Vier nieuwe klanten meldden zich aan voor mijn Human Design in Business Training om daar nog veel dieper met Human Design hun business in te duiken.
Ik wist dat er nog veel meer mensen waren die enthousiast waren. Er werd mij door ondernemers uit het membership waar ik in zit geadviseerd om nog een e-mail na te sturen. Bijvoorbeeld met nog een downsell (een aanbod voor een lagere prijs) of dat ze een clarity call met mij konden boeken en ik dan kon horen waarom ze twijfelen. Ik voelde dit totaal niet. Ik vroeg er bij het Universum om een teken voor. Dat teken kreeg ik niet. Ik had dit duidelijk niet te doen.
Dit is helemaal in lijn met hoe ik steeds meer zie en voel dat ik sales wil doen. Ik vertelde namelijk aan het einde van de Grand Finale dat ze volgens hun Human Design autoriteit de beslissing mogen maken. Dat er geen goed of fout is. Het moet energetisch correct voelen om dit op dit moment bij mij te gaan volgen. Ik wil ook alleen maar werken met mensen waar het energetisch mee klopt.
Ja, ik had er misschien meer klanten mee binnen kunnen halen. Ik weet dat ik tot nu toe in alle inspiratiegesprekken altijd iedereen tot klant heb gemaakt. Waarom? Omdat zij mij uitnodigden door zich aan te melden voor het inspiratiegesprek en ze er daardoor al voor openstonden.
Ik voelde heel sterk: als het nu niet is, dan wellicht een andere keer, of nooit. Maar als het de bedoeling is, is het de bedoeling wanneer de timing juist is. Ik wil niet pushen, forceren, anderen moeten overtuigen. In mijn training Human Design in Business Training teach ik notabene dat als je op die manier marketing doet als Projector, je dat vanuit disalignment doet en dit ook zo beantwoord zal worden met dat mensen geen klant van je willen worden. Dus dit is een mooi gevalletje van ‘prachtice what you preach!’.
Dus stuurde ik geen email. Hetzelfde geldt voor mijn funnels. Doordat ik in september toen super snel alles ontwikkelde, was er geen ruimte om de funnels mee te ontwikkelen. Na de challenge voelde ik: funnels kloppen niet meer voor mij. Ik wil energetische marketing en sales doen, niet one-size-fits-all. Ik merk nu dat juist mijn energie mensen naar mij toetrekt, en dat ik ze ook wil zien en doorzien voor wat ze helemaal zijn.
Wie weet vind ik ooit een funnel die werkt bij hoe ik marketing en sales doen zie. Maar ik denk het niet. Hoe meer ik in Human Design duik en vanuit daar mijn business run, hoe meer ik voel: they are not just a number (of emailadres of sale), ze zijn zo veel meer voor mij en die behandeling verdienen ze ook. En ja, er zitten uuuuuuuren werk in de funnels en de pagina’s. Maar ik zie dat dat dit echt onderdeel van mijn pad moest zijn om op het punt te komen waar ik nu sta. Ik ga ze dus niet vanuit een tekort-modus alsnog aanzetten als het niet klopt.
Misschien weet je niet precies wat een funnel is. Een funnel ziet er uit als een trechter, met een brede bovenkant en een kleine onderkant. Het idee is om in die trechter allemaal potentiele klanten te laten komen via e-mails, om vervolgens ze er als klant aan de onderkant er uit te laten komen. Dit is waar het mis gaat. Want de funnel eindigt wanneer er iets is verkocht. Dan stopt een funnel vaak ook, of ga je in de volgende voor het volgende product.
Maar hier ga je aan iets belangrijks voorbij: liefde en energie:
- Mijn potentiële klanten zijn namelijk geen zielloze leads waarbij mijn focus enkel ligt op een klant van ze te maken. Het zijn prachtige vrouwen (en soms ook mannen) met geweldige krachtige missies hier op aarde om te verspreiden.
- Ik verdwijn niet wanneer ik de verkoop heb gedaan. Voor mijn gevoel begint het dan pas echt. Het klinkt misschien gek, maar ik hou echt van mijn klanten. Ik geef enorm veel om ze en ook om hun transformaties.
- Mijn klanten zijn dan ook geen cijfers, en het is ook niet zo dat ik ze vergeet wanneer ze mee op retreat zijn geweest of een van mijn trainingen hebben afgerond. Ik ben hun cheerleader voor het leven.
Je laat betaalde klanten dus niet zomaar door je funnels glijden zoals one-size-fits-all wordt geteacht. Wat je wil, is dat ze zich op een diep niveau met jou verbinden, misschien wel voor de rest van je leven. Hoe je dat doet:
- Geef jouw klanten wat ze verdienen. Jouw werk stopt niet nadat je de verkoop hebt binnengehaald. Dan begint het pas. Het is aan jou om jouw zielsklant op de best mogelijke manier te ondersteunen in hun transformatie. Give your all! Dit betekent dat je jouw product of service super waardevol maakt en dat je alle beloftes die je doet ook echt nakomt. Dit is super belangrijk. Doe je dit niet, dan schaadt dat je reputatie.
- Behandel ze als jouw fijnste fans, als je grootste ambassadeurs. Je grootste fans zijn je beste ambassadeurs. Als ze zich op een diep niveau met jou verbonden voelen, dan willen ze tegen iedereen zeggen hoe geweldig je bent en hoe fantastisch je aanbod is. Zij doen dan de marketing voor je en je kunt je geen betere marketing bedenken. Authentiek en puur.
- Geef om hun lange-termijn transformatie. De verbinding stopt niet nadat het programma of het retreat is afgelopen. Het kan zijn dat klanten een heel leven met je mee wandelen. Dat iedere keer als je weer iets nieuws bedenkt, zij vooraan staan. Dit doen ze wanneer je stap 1 goed hebt neergezet en de nieuwe stappen die je aanbiedt hun transformatie verder verdiept.
Doordat ik mijn bedrijf op dit moment helemaal aan het finetunen ben op basis van mijn Human Design, maak ik dus keuzes als mijn funnels te deactiveren, geen downsells of clarity calls nog aan te bieden, geen Black Friday deals naar iedereen te sturen, enz. Ik heb er deze week ook voor gekozen om de wachtlijst van de Human Design in Business Training af te halen. Ik wil namelijk dat jij instapt wanneer het energetisch klopt. Dat je direct als je die ‘JAAAA!’ voelt, ook kunt starten. Dit is een nieuwe manier van business doen, op basis van je design, maar ik geloof dat dit the way to go is. Afstappen van wat iedereen doet, en gaan doen wat goed voelt voor jou en werkt voor jou. Wie weet werken funnels wel voor jou, werken downsells wel voor jou. Er is geen goed of fout. Ik deel mijn verhaal om die ondernemers aan te spreken die zich hierin met mij verbinden. Ik weet dat ik als Projector ook niet voor iedereen ben. Dat voelt voor mij als bevrijding, want met dit soort blogs weet ik: wie hem voelt, voelt hem, en als de energie klopt, word je wellicht mijn nieuwe zielsklant en gaan we mogelijk een verbinding voor het leven aan.
Wil jij hier dieper in duiken?
- Doe mee aan mijn Human Design in Business Challenge – de gouden basis
Deze challenge is voor ondernemers (to be) die willen vertrouwen op wat ze voelen in hun lijf, waardoor ze authentieke en krachtige keuzes gaan maken in hun weg naar succes en de stappen durven gaan zetten. Je stapt af van de ‘One-size-fits-all-business-formules’ en krijg inzicht in hoe jij het makkelijkst kansen creëert en soepel grote resultaten behaald door jezelf te zijn. Je gaat nog veel meer achter jouw unieke energie staan en in jezelf geloven. Doordat jij het waard bent en je dat in je diepste vezel voelt, ga je ontvangen wat je wenst.
- Ontvang een Human Design in Business Reading – gebruiksaanwijzing voor het leven met de basis, content, marketing, positionering by design, wat de klant van jou verlangt + jouw raadgevers of jij wel of niet op jouw pad zit
De Human Design in Business reading is een blauwdruk voor de ondernemer die haar unieke energie authentiek en ijzersterk in haar bedrijf wil neerzetten. Je wil krachtige content schrijven en authentieke marketing doen die naadloos aansluit op jouw unieke energie en de verlangens van jouw droomklant, zodat jouw droomklanten ‘ja’ zeggen. Je wil weten wat jouw talenten zijn, zodat je voor jezelf en jouw aanbod kunt gaan staan. Daar gaan droomklanten massaal op reageren en dat is wat je wenst.
- Start direct met mijn Human Design in Business Training – voor als je een complete business by design wil
Dit is een online programma voor ondernemers die willen leren begrijpen en herkennen wat ze uniek maakt. Je wil zelfverzekerd(er) worden over volgende stappen en écht actie gaan ondernemen. Je wenst een krachtigere brand, vanuit een diepere authenticiteit. Een brand die consistent is en blijft groeien. Je wenst ook te ontdekken hoe jij persoonlijk overvloed aantrekt. Het lijkt je gewoon zo heerlijk om je business te runnen op een manier die goed voelt, waarbij het makkelijker, gestroomlijnder en meer verbonden voelt, en resulteert in meer overvloed, geluk en plezier. Daar kun je vandaag direct mee starten door in de training te stappen.
Wat een mooie drive achter jouw keuzes en voor mij als mede projector een leerzame blog. Bedankt Anniek!
Dankjewel Rosan, wat leuk dat je me dit laat weten. Heel graag gedaan, mede-Projector!
💛 Fijn verhaal! En ik ben heel blij dat ik jouw programma From Calling to Career ben gaan doen!
Ahhh wat leuk om te lezen Marjolijn! Ik ben ook heel blij dat jij de training bent gaan doen, want jij bent 100% mijn zielsklant! ❤️
Wat een mooi blog! De vraag die bij me opkomt is: wat als het allebei kan? Funnelspecialist Bianca Elzinga is ook een projector en introvert en focust op het tempo van klanten. Alles wat jij benoemt waarom je geen funnel wilt, is precies hetgeen waarom zij juist met funnels werkt. Grappig toch?
Hoi Agnes, dankjewel voor je reactie en een interessante vraag! Liefs Aniek