Wanneer Projectors hun design ontdekken, is het eerste waar ze vaak enorm in moeten schakelen hun strategie: wachten op uitnodigingen. Ik herinner me dat ook nog zo goed toen ik voor het eerst met Human Design in aanraking kwam. ‘Moet ik wachten op uitnodigingen? Hoe dan?’. Ik initieerde als een malle, en kon even niet voor me zien hoe ik daarmee moest stoppen en moest wachten op uitnodigingen. Er zat ook een angst onder: zouden die er wel komen? Wat als ik niet zou initieren, zouden er dan écht uitnodigingen komen? Je ontdekt het in deze blog, waarin ik ook allemaal voorbeelden geef op de vraag ‘wat is dan precies een uitnodiging?’.
De strategie van de Projector: wachten op een uitnodiging
Wanneer je als Projector in je chart achter ‘strategy’ kijkt, dan staat er ‘wait for the invitation’. Dit betekent dat je dus te wachten hebt op een uitnodiging. Wanneer jij een uitnodiging ontvangt, dan wordt jij als Projector gezien en erkend, wat voeding is voor jouw ziel. Projectors hebben dit nodig.
Ik krijg vaak van Projector ondernemers de vraag ‘maar moet ik dan wachten op een uitnodiging?’. Ze hebben daarbij een beeld in hun hoofd dat ze achterover moeten leunen, niets moeten doen, totdat ze vanuit een uitnodiging in beweging mogen komen. Zo werkt het niet. Je mag namelijk actief wachten: deel jouw prachtige kennis vanuit enthousiasme. Dan haken er vanzelf mensen aan, en komen die uitnodigingen. Zorg dat je zichtbaar bent. In de Human Design in Business Reading leer ik je heel concreet hoe je actief kunt wachten als Projector, en hoe je zichtbaar op jouw manier mag zijn op basis van jouw contentstrategieën vanuit jouw Human Design. Dat zijn mega game-changers voor mij geweest!
Zo ben ik ooit begonnen om te delen over mijn eigen Human Design experiment. Ik was er zo enthousiast over, dat ik mijn eigen experiment in blogs, stories en podcastafleveringen vastlegde. Daar zat geen enkele intentie achter om daar iets mee te gaan doen in mijn bedrijf. Puur uit enthousiasme. Het bijzondere was dat ik echter heel veel uitnodigingen kreeg rondom Human Design.
Onze strategie laat ons zien wat ons pad is. Het is ons navigatiesysteem. Voor de Projector zijn de uitnodigingen dus navigators die je vertellen ‘dit is jouw pad’. Het is daarmee het pad van de minste weerstand, want als jij dit volgt op basis van jouw strategie, neem je de weerstand weg.
Voor mij was dat een enorme eye-opener. Ik heb 1,5 jaar nodig gehad om mijn strategie te belichamen, omdat ik er zo geconditioneerd in was. Het initiëren loslaten, en het leren vertrouwen op dat uitnodigingen echt kwamen had tijd en veel innerlijk werk nodig. Maar door ermee te gaan experimenteren ontdekte ik inderdaad dat er heel veel minder of zelfs geen weerstand was wanneer ik handelde op basis van uitnodigingen, in plaats van het zelf initieerde.
Jouw strategie is jouw unieke manier van hoe jij beslissingen maakt
En dat niet alleen, het is ook hoe jij energie uitwisselt met de wereld om je heen. Wanneer je dat vanuit uitnodigingen doet, dan klopt de energie. Als je bijvoorbeeld je wijsheden op basis van een uitnodigingen deelt, dan staat de ander er ook echt voor open. Als je dat zelf initieert, dan loop je mogelijk tegen gesloten deuren aan.
Dat is in ieder geval wel mijn ervaring. Ongevraagd advies geven, ook al zie je met jouw gefocuste en absorberende aura als Projector wat iemand nodig heeft, wekt heel veel weerstand op. Daardoor kom je in jouw signature emotie terecht: bitterheid. Je voelt je niet gezien, gehoord, erkend. Waarschijnlijk begreep je voordat Human Design in je leven kwam niet waarom mensen zo op jou reageerde. Nu dus wel: je hebt je strategie niet toegepast.
Gevraagd advies geven wekt juist geen weerstand op. De ander ziet, hoort en erkent jou in wat jij met jouw prachtige kennis te delen hebt. Daardoor belichaam jij jouw signature emotie, en voel je je succesvol.
Dit gaat dus over aligned leven en ondernemen (je strategie toepassen) en niet aligned leven en ondernemen (niet je strategie toepassen). Wanneer je jouw strategie volgt, wordt je een magneet voor dat wat je wenst en verlangt. Je strategie leven betekent namelijk aantrekken, in je kracht staan, het juiste doen voor jou, waardoor alles veel meer moeiteloos gaat, kansen worden makkelijker gecreëerd en resultaten in jouw leven en bedrijf komen in een veel sneller tempo. Het is dus echt de moeite waard om je strategie te gaan belichamen, en hier help ik je mee in mijn challenge (de gouden basis), reading (gebruiksaanwijzing voor het leven), of training (voor een complete business by design).
Niet je strategie leven betekent afstoten, niet in je kracht staan, niet doen wat juist is voor jou en ploeteren. Je wil dus je strategie belichamen en dat is ook waarom ik deze blog voor je schrijf: om je daarbij te helpen. Ik heb zelf ervaren wat voor mega game-changer dit is. Het verandert alles!
Dat betekent overigens niet dat je alle uitnodigingen aanneemt.
Vervolgens is het ook heel belangrijk dat je aanvullend nog jouw autoriteit toepast. Die vertelt jou namelijk welke uitnodigingen wel voor jou zijn, en welke niet. Niet alle uitnodigingen zijn namelijk voor jou. Het is dus altijd die combinatie die je toe te passen hebt om aligned keuzes te maken in jouw leven en bedrijf: jouw strategie en autoriteit van jouw Human Design.
Voorbeelden van uitnodigingen voor de Projector
Er heerst regelmatig verwarring rondom wat uitnodigingen dan precies zijn. Reden voor mij om hier een aantal voorbeelden te noemen, zodat je een idee hebt.
Voorbeelden van uitnodigingen:
- ‘Hoe zie jij dit?’
- ‘Hoe zou jij dit aanpakken?’
- ‘Wil je even met mij mee kijken?’
- ‘Wat vind jij hiervan?’
- ‘Zou je dit even voor mij willen doen?’
- ‘Wil je mij hier even bij helpen?’
- ‘Hoe zit dat ook alweer met het hoofdcentrum binnen Human Design?’ (mooie input voor bijvoorbeeld een post, stories, blog of podcastaflevering)
- ‘Wanneer heb jij ruimte in jouw agenda?’
- ‘Kan ik dit ook doen als ik nog geen ondernemer ben maar wel de intentie heb om een bedrijf te starten?’ (uitnodiging om bijvoorbeeld de FAQ op je website aan te scherpen, of om er een story over te maken)
- ‘Wat zullen we dit weekend gaan doen?’
- ‘Wil jij de huisjes voor onze vakantie boeken?’
- ‘Doe jij ook readings voor stellen?’
- ‘Bij wie ga je de opleiding volgen?’
- ‘Zou je me kunnen vertellen wanneer ik mijn reading kan ontvangen?’ (ik heb dit op mijn website staan)
- ‘Ik zat te struinen door je podcast maar vond niets over de Reflector, misschien een idee hierover een podcastaflevering op te nemen?’
- ‘Wat kan ik het beste doen?’
- ‘Zou je niet met affiliates mogen gaan werken?’
- ‘Zou dit oké voor je zijn?’
- ‘Lijkt je dat iets?’
- ‘Krijgen de bestaande deelnemers deze upgrade ook?’
- ‘Is het voor mij hetzelfde als iemand met een niet-gedefinieerd centrum met een gedefinieerde gate 10, dat ik moet leren van mezelf te houden door van anderen te houden en daardoor wijsheden op te doen over de liefde van mezelf en het leven?’
- ‘Kun je als Projector alleen als ondernemer goed functioneren, of is dat ook mogelijk in een baan in loondienst?’
- ‘Ik zou een livedag gaan organiseren voor de deelnemers van jouw training om ze samen te brengen’.
- ‘Ik raad je aan om de werkboeken van je training mooi vorm te geven, omdat ik merk dat de deelnemers hier tegenaan lopen’ (deze uitnodiging kwam vorig jaar van mijn waarneemster Hester toen ik met verlof was, en daarna heb ik door iemand prachtige werkboeken laten maken).
Deze uitnodigingen waren allemaal uitnodigingen vanuit een persoon naar jou. Er zijn ook nog andere soorten uitnodigingen. Voorbeelden daarvan zijn:
- Likes
- Volgers
- Aanmeldingen
- DM berichten
- Een emoticon als antwoord op jouw story
- Berichtjes onder jouw post
Bijna alle uitnodigingen zijn de exacte uitnodigingen zoals ik die heb mogen ontvangen. Je ziet dat ik achter een aantal uitnodigingen ook heb geschreven wat je hier vervolgens mee kan doen. Want als je een ‘ja’ vanuit jouw autoriteit op de uitnodiging hebt ontvangen, en je er dus iets mee mag, dan kun je als ondernemer een vraag bijvoorbeeld niet alleen in een DM of persoonlijke mail beantwoorden, maar de uitnodiging meteen gebruiken als input voor jouw content. Want wie weet hebben meer mensen die vraag (blijkt bij mij altijd zo te zijn). Ik vind dat zelf een hele efficiënte manier (Projectors zijn heel efficient) om een vraag voor een groter publiek te beantwoorden. Zo heb ik vanochtend (ik schrijf deze blog op maandag) een reel gemaakt van een vraag die ik van iemand ontving over of je met een gedefinieerd hoofdcentrum wel of niet kunt mediteren.
Het kan ook zijn dat het een vraag is zoals ‘Kan ik dit ook doen als ik nog geen ondernemer ben maar wel de intentie heb om een bedrijf te starten?’, waardoor je weet dat je jouw FAQ over iets mag aanpassen, zodat deze vraag niet meer komt omdat hij op de pagina van het aanbod beantwoord is.
Ik heb ook ooit de uitnodiging gekregen om mijn hele Human Design in Business Training direct volledig beschikbaar te maken. Meerdere deelnemers vroegen dit, omdat zij Manifesting Generator of Generator waren en niet op een les per week wilden wachten. Ik sliep hier met mijn emotionele autoriteit nachtjes over en voelde daar een ‘ja’ op. Ik heb daardoor mijn training direct wanneer je instapt volledig beschikbaar voor je gemaakt. Je strategie en autoriteit laten je zo dus bijvoorbeeld zien of je salespagina’s volledig zijn, of je aanbod aansluit op de wensen van de klant, wat volgers, lezers en luisteraars van jou willen leren op basis van de vragen die je krijgt en waar je content van kunt maken.
Ik vind dat echt zalig, want het laat mij precies zien wat mijn pad is. Sinds ik mijn Human Design in mijn leven en business belichaam, zijn er zo ongelofelijk veel deuren voor mij opengegaan. Mijn strategie en autoriteit hebben daar zeker de grootste steen aan bijgedragen. Ik heb de afgelopen twee maanden doordat ik mijn design belichaam echt zulke geweldige, en voor mij ook wel bizarre uitnodigingen gekregen: of ik internationale readings wil maken, om een boek te schrijven, om mee te doen aan een documentaire, of ik een retreat wil organiseren, om algemene Human Design readings te maken, om een verbindingsdiner te organiseren, voor 1 op 1 coaching, om een dag met mij op de hei te gaan. Dit is wat er gebeurt als je jouw design gaat belichamen. Dan komen de uitnodigingen echt!
Ga lekker experimenteren en spelen. Kijk eens naar jouw aanbod, marketing, sales en content bijvoorbeeld: doe je die vanuit uitnodigingen, of bedenk / initieer je die zelf? Dit is het verschil tussen aligned ondernemen en niet aligned ondernemen. Het is het verschil tussen bitterheid, bijvoorbeeld in je aanbod, versus je succesvol voelen, dat alles stroomt en klanten jou zelf weten te vinden. Als je dit voor jezelf wil creëren kan dat op de volgende manieren:
- Doe mee aan mijn Human Design in Business Challenge – de gouden basis
Deze challenge is voor ondernemers (to be) die willen vertrouwen op wat ze voelen in hun lijf, waardoor ze authentieke en krachtige keuzes gaan maken in hun weg naar succes en de stappen durven gaan zetten. Je stapt af van de ‘One-size-fits-all-business-formules’ en krijg inzicht in hoe jij het makkelijkst kansen creëert en soepel grote resultaten behaald door jezelf te zijn. Je gaat nog veel meer achter jouw unieke energie staan en in jezelf geloven. Doordat jij het waard bent en je dat in je diepste vezel voelt, ga je ontvangen wat je wenst.
- Ontvang een Human Design in Business Reading – roadmap naar succes
De Human Design in Business reading is een blauwdruk voor de ondernemer die haar unieke energie authentiek en ijzersterk in haar bedrijf wil neerzetten. Je wil krachtige content schrijven en authentieke marketing doen die naadloos aansluit op jouw unieke energie en de verlangens van jouw droomklant, zodat jouw droomklanten ‘ja’ zeggen. Je wil weten wat jouw talenten zijn, zodat je voor jezelf en jouw aanbod kunt gaan staan. Daar gaan droomklanten massaal op reageren en dat is wat je wenst.
- Start direct met mijn Human Design in Business Training – voor als je een complete business by design wil
Dit is een online programma voor ondernemers die willen leren begrijpen en herkennen wat ze uniek maakt. Je wil zelfverzekerd(er) worden over volgende stappen en écht actie gaan ondernemen. Je wenst een krachtigere brand, vanuit een diepere authenticiteit. Een brand die consistent is en blijft groeien. Je wenst ook te ontdekken hoe jij persoonlijk overvloed aantrekt. Het lijkt je gewoon zo heerlijk om je business te runnen op een manier die goed voelt, waarbij het makkelijker, gestroomlijnder en meer verbonden voelt, en resulteert in meer overvloed, geluk en plezier. Daar kun je vandaag direct mee starten door in de training te stappen.
Recente reacties