Wist je dat je door middel van de 9 centrums in jouw Human Design ontdekt waar jouw kracht ligt als ondernemer, wat jouw zielsklanten van jou willen leren, waar je in jouw bedrijf en marketing mag komen opdagen, en dat de centrums die je niet hebt gedefinieerd de plekken zijn waarmee je het geld verdient? Een meer accurate en super persoonlijke gebruiksaanwijzing als ondernemer kun je niet ontvangen. Je weet hierdoor namelijk direct heel specifiek en uitgebreid wat jouw aantrekkelijke karakter als ondernemer is. In deze blog leg ik de negen centrums uit en laat ik je zien hoe ze verbonden zijn aan het ondernemerschap.

Human Design kent 9 centrums

Human Design kent 9 centrums: hoofd, Ajna, keel, G, hart, solar plexus, sacraal, wortel en milt. Of ook wel: Crown, Mind, Throat, Self, Heart, Spleen, Emotions, Sacral en Root. Dat zijn de verschillende vormen die je op jouw chart ziet. De centrums geven jouw energie-uitwisseling weer: ofwel dat je energie zendt of ontvangt. Dat is afhankelijk van of je het centrum wel of niet gedefinieerd hebt.

Wel of niet gedefinieerd?

Pak je chart er maar eens bij en kijk naar de 9 verschillende vormen. Deze kunnen gedefinieerd zijn (ingekleurd) of niet gedefinieerd (wit) zijn. Wanneer een centrum gedefinieerd is, betekent dit dat je het betreffende thema of de betreffende thema’s van dat centrum en daarmee ook dus de energie uit jezelf haalt. Daardoor zend jij deze energie die uit jezelf komt uit (dit is jouw aura) en daar zijn anderen met een niet gedefinieerd centrum ontvankelijk voor. Dit zit een soort van ‘ingebouwd’ in jou, het is er altijd en daar kun je op vertrouwen. Wanneer een centrum niet gedefinieerd is, betekent dit dat je daarin ontvankelijk bent voor anderen die dit centrum wel gedefinieerd hebben en haal je dat thema en de energie dus uit de buitenwereld. Dan sta je op die centrums open voor de invloed van anderen. Bij jou is dit dan niet ingebouwd, waardoor de toegang tot de energie en daarmee ook het thema van dit centrum er niet standaard voor jou is. Je kunt je voorstellen dat bij deze centrums heel erg bepalend is met wie je omgaat: jij bent hier gevoelig voor de energie van de ander en de ander kan jou daarmee upliften, of juist conditioneren. Dat is meteen al een interessante om weer even in jouw chart te bekijken. Hoeveel witte centrums heb jij? Hoe meer witte centrums, hoe meer beïnvloedbaar je bent door anderen. Wellicht vallen hiermee al direct wat meer kwartjes voor je.

Jouw aantrekkelijke karakter als ondernemer

Mogelijk heb je al eens van het aantrekkelijke karakter gehoord. Dit is het concept van super succesvolle ondernemer Russel Brunson waarbij je inzichtelijk maakt wat jou als ondernemer aantrekkelijk maakt, wat klanten aan jou aantrekkelijk vinden. Héél veel ondernemers vinden dit heel lastig. Wanneer ik bijvoorbeeld aan klanten vraag wat hen aantrekkelijk maakt vóórdat zij dat hebben ontdekt op basis van hun Human Design, dan kan bijna niemand deze vraag goed beantwoorden. Het blijft dan vaak oppervlakkig. ‘Ik ben goed met mensen’, ‘ik kan goed verbinden’, ‘ik ben betrouwbaar’. Dat zegt niet zo veel. Dat is waarom Human Design ook hier weer een fantastische tool is.

Human Design vertelt je namelijk op basis van de negen centrums en of je die wel of niet gedefinieerd hebt precies waar jouw kracht ligt en wat jouw zielsklanten van jou willen leren. In jouw bedrijf kom je bijvoorbeeld opdagen in de energie van jouw gedefinieerde centrums. Hier zit jouw kracht en dit maakt jou aantrekkelijk. Echter verdien je het geld in jouw bedrijf juist via jouw niet-gedefinieerde centrums, omdat je in je openheid in je design (alle centrums die je niet hebt ingekleurd) juist enorme wijsheid hebt opgedaan die je kunt doorgeven aan anderen. Jouw centrums zijn dus enorme super powers! Vooral binnen jouw marketing, want weten wat jouw kracht is, wat jou aantrekkelijk maakt en wat de ander van jou wil leren helpt je om jouw boodschap te maximaliseren en jouw publiek aan te spreken in de taal van jouw zielsklanten. Je ontvangt letterlijk super specifiek wat klanten van jou willen. Ik geef je nu een hele korte versie van mijn uitgebreide beschrijvingen van de centrums. De volledige uitgebreide versies ontvang je in mijn Human Design in Business Training en als je mee doet aan de Human Design in Mastermind. 

De 9 Human Design centrums

Hoofd centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw ideeën. Het hoofdcentrum heeft namelijk als thema ‘inspiratie’. In de training en mastermind leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd hoofdcentrum is dat dat jij de power hebt om de mind van de ander te kunnen lezen, bij een gedefinieerd hoofdcentrum is jouw super power jouw controle over jouw mind. In de training en mastermind leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing. 

Ajna centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten het leven door jouw ogen zien. Het Ajna centrum heeft namelijk als thema ‘informatieverwerking’. In de training en mastermind leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd Ajna centrum is dat dat jij de power hebt om dingen vanuit meerdere perspectieven te zien, bij een gedefinieerd Ajna centrum is jouw super power jouw fotografisch geheugen. In de training en mastermind leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Keel centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw vermogen om aandacht te trekken. Het keelcentrum heeft namelijk als thema ‘communicatie’. In de training en mastermind leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd keelcentrum is dat jouw super power dat jij een wereldvertaler bent, bij een gedefinieerd keelcentrum is jouw super power dat mensen jouw stem herkennen. In de training en mastermind leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

G-centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw zelfverzekerdheid. Het G-centrum heeft namelijk als thema ‘liefde, richting en identiteit’. In de training en mastermind leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd G-centrum is jouw super power dat jij een kameleon bent, bij een gedefinieerd G-centrum is jouw super power jouw navigatie intuitie. In de training en mastermind leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Hart centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw wilskracht. Het hartcentrum heeft namelijk als thema ‘motivatie en wilskracht’. In de training en mastermind leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd hartcentrum is jouw super power dat jij weet wat waardevol is in het leven, bij een gedefinieerd hartcentrum is jouw super power jouw enorme kracht. In de training en mastermind leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Sacraal centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten eindeloze joy en energie. Het sacraal centrum heeft namelijk als thema levenskracht en seksualiteit. In de training en mastermind leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd sacraalcentrum is jouw super power dat je heel snel kunt schakelen, bij een gedefinieerd sacraalcentrum is jouw super power jouw duurzame energie die je uit jezelf haalt. In de training en mastermind leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Solar Plexus centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw emotionele intelligentie. Het solar plexus centrum heeft namelijk als thema emoties. In de training en mastermind leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd Solar Plexus centrum is jouw super power dat jij de emoties van anderen voelt, bij een gedefinieerd Solar Plexus centrum is jouw super power dat je buitengewoon creatief en emotioneel intelligent bent. In de training en mastermind leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Wortel centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw ambitie. Het wortel centrum heeft namelijk als thema actie en gedrevenheid. In de training en mastermind leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd wortelcentrum is super power dat jij wordt aangezet tot actie, bij een gedefinieerd wortelcentrum is jouw super power dat je goed druk en stress kunt ervaren. In de training en mastermind leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Milt centrum

Als je dit centrum gedefinieerd hebt, dan willen jouw zielsklanten jouw intuitie. Het milt centrum heeft namelijk als thema intuitie en instinct, en is verantwoordelijk voor het functioneren van ons immuunsysteem en ons welbevinden. In de training en mastermind leer je dan wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum gedefinieerd hebt, en wat jouw klanten van jou willen kopen wanneer je dit centrum niet gedefinieerd hebt. Daarnaast vertelt de definiëring jou ook wat jouw marketing super powers zijn. Bij een niet gedefinieerd miltcentrum is jouw super power dat jij pijn ontdekt, bij een gedefinieerd miltcentrum is jouw super power jouw consistente intuitieve kracht. In de training en mastermind leer je hoe dit vorm aanneemt en wat hierin belangrijk is in jouw marketing.

Een gebruiksaanwijzing voor het leven

Door zo ieder centrum langs te gaan en te ontdekken wat jouw marketing super powers zijn en wat jij als kracht aan jouw zielsklanten verkoopt, wat ze dus van jou willen kopen, krijg je een super accurate gebruiksaanwijzing van jezelf als ondernemer. Je weet exact: dit is wie ik ben, en dit ook niet. Dit is wat mijn zielsklant van mij wil leren en waar mijn krachten liggen, en dit ook niet. In de mastermind gaan we deze gebruiksaanwijzing nog verder uitwerken, omdat we dan ook in al jouw gates en kanalen gaan duiken. Alles wat je maar over je design wil weten gaat behandeld worden, waarbij we continu de vertaalslag maken naar hoe dit in je bedrijf in te zetten.

Zes maanden lang staan er twee experts aan jouw zijde waar je alles aan kunt vragen, die diep in de materie voor je duiken om jou in alle antwoorden te kunnen voorzien en die samen met jou jouw chart helemaal gaan ontrafelen. Mocht jij voelen dat dit voor jou is, plan dan snel je intake in voor de laatste plekken. Hester van Rooijen en ik hebben er super veel zin in en kijken er enorm naar uit om samen met jou jouw gebruiksaanwijzing voor het leven en je bedrijf te ontdekken en je te helpen daarmee in alignment te komen, zodat je energiek en met veel plezier enorm gaat floreren in business en life.

Claim hier de laatste plekken.