Een jaar lang ben ik bezig geweest om samen met mijn online business manager de mooiste klantenreizen te maken door middel van funnels te bouwen, lead magnets en upsells te ontwikkelen, salespagina’s te schrijven. Afgelopen april ging ik dan eindelijk live! Wat had ik hier naar uit gekeken. Al snel merkte ik: ik heb hier marketing- en advertentiespecialisten voor nodig om dit goed te doen. Dus lag alles een tijdje stil totdat ik die eind juli gevonden had. In deze blog deel ik over mijn reis met betrekking tot funnels en hoe ik hier nu vanaf ben gestapt.

Toen ik begin augustus weer met nieuwe advertenties live ging in samenwerking met deze top advertentiespecialisten, leverde het niet op waar ik op had gehoopt. Ik wilde minstens break-even draaien met betrekking tot de kosten van de advertentie en de kosten van de specialisten. Als advies kreeg ik om een nieuwe lead magnet te ontwikkelen. Daar kwamen op prachtige Projectorstijl-wijze al de uitnodigingen voor. Ik werd uitgenodigd om een challenge te ontwikkelen en ik werd uitgenodigd om iets te ontwikkelen voor Human Design integreren in je business. Zo ontstond de Human Design in Business Challenge.

Binnen enkele weken ontwikkelde ik de hele challenge, ontwikkelde ik de eerste upsell The Ultimate Preparation Guide waarin je jouw bedroutine + eettips by design ontdekt en schreef ik alle teksten voor de pagina’s en e-mails voor als zielsklanten of zielsdeelnemers zich aanmelden. Projectors staan bekend om hoe super efficiënt ze kunnen zijn en dat heb ik deze weken weer enorm mogen ervaren. Terwijl Arnoud met een ontstoken hartzakje in het ziekenhuis kwam, ik de zorg droeg voor ons gezin en nauwelijks wat werkuren over had, stond in 4 weken tijd alles. 

De specialisten gaven aan dat je vaak wel minstens twee weken je advertenties moet laten draaien om er een succes van te maken. Door de sprint had ik maar 8 dagen voor de start van de challenge om mijn advertenties te draaien. Ik vertrouwde er volledig op en ging niet op een tekort-mindset zitten, maar op die van overvloed. Op maandag 11 oktober startte ik met 177 deelnemers. Het was fantastisch!

Op donderdag vond de Grand Finale plaats. Ik sloot live met ze af waarin we nog flink wat laagjes dieper gingen in hun design. Het was zo gaaf om te zien hoe goed dit werd ontvangen! Vier nieuwe klanten meldden zich aan voor mijn training From Calling to Career om daar nog veel dieper met Human Design hun business in te duiken. 

Ik wist dat er nog veel meer mensen waren die enthousiast waren. Er werd mij door ondernemers uit het membership waar ik in zit geadviseerd om nog een e-mail na te sturen. Bijvoorbeeld met nog een downsell (een aanbod voor een lagere prijs) of dat ze een clarity call met mij konden boeken en ik dan kon horen waarom ze twijfelen. Ik voelde dit totaal niet. Ik vroeg er bij het Universum om een teken voor. Dat teken kreeg ik niet. Ik had dit duidelijk niet te doen.

Dit is helemaal in lijn met hoe ik steeds meer zie en voel dat ik sales wil doen. Ik vertelde namelijk aan het einde van de Grand Finale dat ze volgens hun Human Design autoriteit de beslissing mogen maken. Dat er geen goed of fout is. Het moet energetisch correct voelen om dit op dit moment bij mij te gaan volgen. Ik wil ook alleen maar werken met mensen waar het energetisch mee klopt.

Ja, ik had er misschien meer klanten mee binnen kunnen halen. Ik weet dat ik tot nu toe in alle inspiratiegesprekken altijd iedereen tot klant heb gemaakt. Waarom? Omdat zij mij uitnodigden door zich aan te melden voor het inspiratiegesprek en ze er daardoor al voor openstonden. 

Ik voelde heel sterk: als het nu niet is, dan wellicht een andere keer, of nooit. Maar als het de bedoeling is, is het de bedoeling wanneer de timing juist is. Ik wil niet pushen, forceren, anderen moeten overtuigen. In mijn training From Calling to Career teach ik notabene dat als je op die manier marketing doet als Projector, je dat vanuit disalignment doet en dit ook zo beantwoord zal worden met dat mensen geen klant van je willen worden. Dus dit is een mooi gevalletje van ‘prachtice what you preach!’. 

Dus stuurde ik geen email. Hetzelfde geldt voor mijn funnels. Doordat ik in september toen super snel alles ontwikkelde, was er geen ruimte om de funnels mee te ontwikkelen. Na de challenge voelde ik: funnels kloppen niet meer voor mij.  Ik wil energetische marketing en sales doen, niet one-size-fits-all. Ik merk nu dat juist mijn energie mensen naar mij toetrekt, en dat ik ze ook wil zien en doorzien voor wat ze helemaal zijn. 

Wie weet vind ik ooit een funnel die werkt bij hoe ik marketing en sales doen zie. Maar ik denk het niet. Hoe meer ik in Human Design duik en vanuit daar mijn business run, hoe meer ik voel: they are not just a number (of emailadres of sale), ze zijn zo veel meer voor mij en die behandeling verdienen ze ook. En ja, er zitten uuuuuuuren werk in de funnels en de pagina’s. Maar ik zie dat dat dit echt onderdeel van mijn pad moest zijn om op het punt te komen waar ik nu sta. Ik ga ze dus niet vanuit een tekort-modus alsnog aanzetten als het niet klopt. 

Misschien weet je niet precies wat een funnel is. Een funnel ziet er uit als een trechter, met een brede bovenkant en een kleine onderkant. Het idee is om in die trechter allemaal potentiele klanten te laten komen via e-mails, om vervolgens ze er als klant aan de onderkant er uit te laten komen. Dit is waar het mis gaat. Want de funnel eindigt wanneer er iets is verkocht. Dan stopt een funnel vaak ook, of ga je in de volgende voor het volgende product. 

Maar hier ga je aan iets belangrijks voorbij: liefde en energie:

  • Mijn potentiële klanten zijn namelijk geen zielloze leads waarbij mijn focus enkel ligt op een klant van ze te maken. Het zijn prachtige vrouwen (en soms ook mannen) met geweldige krachtige missies hier op aarde om te verspreiden. Het zijn juist soulpreneurs (voor From Calling to Career) of spirituele hoogebewuste zielsvrouwen (Your Life Your Conditions en mijn retreats) met prachtige zielen. 
  • Ik verdwijn niet wanneer ik de verkoop heb gedaan. Voor mijn gevoel begint het dan pas echt. Het klinkt misschien gek, maar ik hou echt van mijn klanten. Ik geef enorm veel om ze en ook om hun transformaties. 
  • Mijn klanten zijn dan ook geen cijfers, en het is ook niet zo dat ik ze vergeet wanneer ze mee op retreat zijn geweest of een van mijn trainingen hebben afgerond. Ik ben hun cheerleader voor het leven. 

 Je laat betaalde klanten dus niet zomaar door je funnels glijden zoals one-size-fits-all wordt geteacht. Wat je wil, is dat ze zich op een diep niveau met jou verbinden, misschien wel voor de rest van je leven. Hoe je dat doet:

  1. Geef jouw klanten wat ze verdienen. Jouw werk stopt niet nadat je de verkoop hebt binnengehaald. Dan begint het pas. Het is aan jou om jouw zielsklant op de best mogelijke manier te ondersteunen in hun transformatie. Give your all! Dit betekent dat je jouw product of service super waardevol maakt en dat je alle beloftes die je doet ook echt nakomt. Dit is super belangrijk. Doe je dit niet, dan schaadt dat je reputatie.
  2. Behandel ze als jouw fijnste fans, als je grootste ambassadeurs. Je grootste fans zijn je beste ambassadeurs. Als ze zich op een diep niveau met jou verbonden voelen, dan willen ze tegen iedereen zeggen hoe geweldig je bent en hoe fantastisch je aanbod is. Zij doen dan de marketing voor je en je kunt je geen betere marketing bedenken. Authentiek en puur.
  3. Geef om hun lange-termijn transformatie. De verbinding stopt niet nadat het programma of het retreat is afgelopen. Het kan zijn dat klanten een heel leven met je mee wandelen. Dat iedere keer als je weer iets nieuws bedenkt, zij vooraan staan. Dit doen ze wanneer je stap 1 goed hebt neergezet en de nieuwe stappen die je aanbiedt hun transformatie verder verdiept.

Doordat ik mijn bedrijf op dit moment helemaal aan het finetunen ben op basis van mijn Human Design, maak ik dus keuzes als mijn funnels te deactiveren, geen downsells of clarity calls nog aan te bieden, geen Black Friday deals naar iedereen te sturen, enz. Ik heb er deze week ook voor gekozen om de wachtlijst van From Calling to Career af te halen. Ik wil namelijk dat jij instapt wanneer het energetisch klopt. Dat je direct als je die ‘JAAAA!’ voelt, ook kunt starten. Dit is een nieuwe manier van business doen, op basis van je design, maar ik geloof dat dit the way to go is. Afstappen van wat iedereen doet, en gaan doen wat goed voelt voor jou en werkt voor jou. Wie weet werken funnels wel voor jou, werken downsells wel voor jou. Er is geen goed of fout. Ik deel mijn verhaal om die ondernemers aan te spreken die zich hierin met mij verbinden. Ik weet dat ik als Projector ook niet voor iedereen ben. Dat voelt voor mij als bevrijding, want met dit soort blogs weet ik: wie hem voelt, voelt hem, en als de energie klopt, word je wellicht mijn nieuwe zielsklant en gaan we mogelijk een verbinding voor het leven aan. 

Wil jij hier dieper in duiken?

1. Doe mee aan mijn gratis Human Design in Business Challenge

Dit is voor ondernemers (to be) die klaar zijn om hun business te gaan runnen op de manier waarvoor ze designed zijn. Stap af van de ‘One-size-fits-all-business-formules’ waarvoor je een stukje ziel moet inleveren en ontdek jouw persoonlijke gebruiksaanwijzing. Krijg inzicht in jouw unieke talenten.

2. Ga mee op Human Design retreat

In 2022 organiseer ik het Human Design in Business retreat. Dit is voor iedereen die 5 dagen omringd wil zijn met gelijkgestemde ondernemers om samen op een diep niveau je design te leren integreren in je business en life.

3. Start direct met From Calling to Career 

Dit is een online programma voor soulpreneurs die klaar zijn om hun bedrijf vanuit alignment met hun design te gaan runnen. Het is een once-in-a-lifetime ervaring waarbij je wordt gezien, begeleid en supported door een Projector die al haar kennis en wijsheden met je deelt voor meer ease, flow en overvloed op een manier die werkt voor jou en goed voelt voor jou.