fbpx

Tegenwoordig ervaren we een overload aan informatie. We besteden meer tijd aan social media, dan aan onszelf. In de waan van de dag is het zo makkelijk om te scrollen. Soms zelfs doelloos te scrollen. Wat als je nou een paar minuten van jouw scroltijd omtovert tot dedicated tijd voor jezelf? Om jezelf even te resetten?

Ik ontdekte hoe vaak ik op social media zat en bovenal hoe makkelijk het eigenlijk was. Bij ieder moment dat je even ‘niets’ te doen hebt, is het zo makkelijk om naar je telefoon te grijpen. Of treinritten van 2 uur naar mijn familie in Brabant die ik met gemak kan volbrengen op mijn telefoon. Totdat ik me er in ging verdiepen wat dit met mij en met ons als mens doet. 

We zijn namelijk allemaal attention deficit geworden. Het is voor de gemiddelde mens heel lastig geworden om de aandacht lang bij iets te houden. Kijk jij bijvoorbeeld tijdens het kijken van een film geen enkel moment op jouw telefoon (That was me!)? Of als je uitgaat, check je dan even op de wc wellicht jouw e-mails of social media (Yup, ook dat was ik)? Zonder dat we het door hebben is onze aandacht steeds slechter geworden. Ik voelde dat ik dit anders wilde en maakte de shift.

In mijn online training Your life, your conditions leer ik jou om bewust te worden van waar jij jouw aandacht aan besteed. Want: Multitasking drains the energy reserves in your brain. Als jij dus continu bent afgeleidt, sta je jezelf toe dat jouw energie weg sijpelt. Terwijl ik in mijn online training gebaseerd op eigen ervaring en de wetenschap laat zien dat een hoge energie + een hoge focus er voor zorgen dat je super effectief door het leven gaat. Indrukwekkend om te lezen in onderzoek is dat slechts 10 % van de mensen dit maar lukt.. Juist omdat zij niet resetten, niet de tijd voor zichzelf nemen omdat ze denken deze tijd niet te hebben, of niet (willen) weten hoe ze die tijd vrij zouden moeten maken, of omdat ze het gevoel hebben dat ze geleefd worden (en niet willen inzien dat ze hier zelf de regisseur van zijn).  

Het is dus super belangrijk om iedere dag een moment voor jezelf in te lassen om even helemaal met jouw aandacht bij jou te zijn. Een moment waarin je jezelf gunt om te resetten. Ga ergens stil zitten. Doe even helemaal niets. Laat alle gedachten even voor wat ze zijn. Zodat je je weer kunt opladen voor wat de dag je nog te bieden heeft.

Wist je dat mensen die iedere dag een siësta houden, minder hartinfarcten hebben? De beste tijd om jouw reset-moment te nemen is na de lunch, rond 14.00/14.30. Ik merk ook altijd dat dit het moment is dat ik een dip heb. Voor mij werkt het heel goed om dan even niets te doen, soms te powernappen of te gaan wandelen. Probeer het ook eens. Neem 15 tot 20 minuten voor jezelf. Het reduceert namelijk stress en je krijgt toegang tot je creatieve vermogen. Je slaapt er beter door, hebt meer energie en je levenskwaliteit verbeterd. Wie wil dat nou niet? En dat met zo’n 15 a 20 minuten per dag een momentje voor jezelf. Gun jezelf die reset. 

Laat me weten: reset jij jezelf al iedere dag? En wat werkt voor jou?

Wil jij hier graag intensief samen met mij mee aan de slag gaan? Schrijf je dan hier in voor mijn online training Your life, your conditions.